Városmarketing Hévízről

Város ingyen szolgáltatással

Hévíz: a fürdő.
A hévízi fürdő a jellegzetes torony-formával

Bizonyára nem csak nekem ismerős tapasztalat: megérkezik egy városba a turista és máris megvámolják. Alighogy megáll valahol az autójával, máris a pénzét szivattyúzzák.
Hévíz nem ilyen város, elegendő néhány napot eltölteni a gyógyvizéről híres városban és meggyőződhetünk arról: itt másmilyen a városmarketing!

Sőt, engem arra csábított, hogy egyenesen az ingyen szót állítsam középpontba, és ezen szó köré építsem megszerzett tapasztalataimat.
Szóval a parkolás: itt nem kell azonnal egy automatát jól megtömnünk apróval.
Körbenézhetünk kicsit, vajon elég közel-e a városközpont, a fürdő, a szállás? Szóval a város az érkező vendégnek nem a markát nyújtja először a pénzéért, hanem a tenyerét – négy nyelven tudatva: csapj pajtás a tenyerembe, itt egy óra parkolás ingyen jár neked, s még arra is rászámolunk öt perc türelmi időt.


Szimpatikus fogadtatás!

(Hévízen az idehaza megszokott angol, német és magyar nyelv mellett az orosz is létfontosságú, számos orosz anyanyelvű polgár telepedett itt le és csábítja ide Oroszországból egy kis pihenőre ismerőseit, ügyfeleit, barátait. És persze orosz utazási irodát is találunk itt, amely hozza a gyógyulni vágyó keleti turistákat.)

A messziről érkező autós az autójából kikecmeregve örömmel fedezi fel a Free WC feliratot (a város több pontján is) , mint mi is a Makovecz-templom árnyékában:

Nyilvános WC Hévízen.
Lehetőség a megkönnyebbülésre: nyilvános WC.

Ingyen víz mindenkinek

És akkor lépkedjünk is kicsit a fürdő környékén, a miniatűr belvárosban.
Az egyik bejárat mögött az öngyógyítók „szentélyére” bukkanunk, egy ivókútra, amely a gyógyvíz iható változatát kínálja – ingyen! Sőt egy polcról ingyen emelhetünk le műanyag poharat hozzá.
Itt, a kútnál, mélyen elgondolkoztam azon, hogy amiért másutt pénzt kérnének, miért adják ingyen, sőt pohárral?!

Fogadjunk, Pécsett, ahol még a Dzsámi és a dóm látványát is levédette az egyház, szóval Pécsett ugyanezért fizetni kellene. A vízért is meg a pohárért is, naná. Sőt, a városatyák rendeletben tiltanák be a tenyérből ivást, ne már, hogy itt a pohár megvétele nélkül lefetyelje a vizet az idegen meg a belvárosból kitiltott, lakással életvitelszerűen nem rendelkező polgár.
És az Ön városában mi történne?
Korábbi bejegyzések Pécs marketingje témában:
SEO szempontú városmarketing Pécs, Budapest, Bukarest
Már megint lehagyjuk a Nyugatot, sőt Pécs már le is hagyta

Gyógyvíz ingyenes ivókúrához
Ivókút ingyen gyógyvízzel

A hévízi önkormányzat és a fürdő vezetése nyilván úgy gondolkozik: a város a gyógyvíznek köszönheti hírnevét, bevételeit, jólétét – tehát a marketing, közelebbről a városmarketing tevékenység középpontjába a gyógyító hatást kell állítani. Amit a kút vizére és az ingyen pohárra költenek – ami a kedves, gyógyító város imázsát erősíti – az bagatell apró a fürdőbelépők, a vállalkozások, a kereskedők bevételéből befolyó adókhoz képest.
Mert persze itt se minden ingyenes.
Csak tervszerű és egymásra épülő.
A drogériákban a drága európai kínálat mellett a gyógytó iszapját, a vizéből nyert kozmetikumokat lehet vásárolni, a kiállítótérben a Tavak titkos kertje címmel a tavirózsa és a lótusz motívumaival ismerkedhetünk meg.

A kiállítás is a gyógyvízről szól.
A kultúra is a gyógyvizet állítja középpontba.

Az ingyenes esti programok persze nem jelentenek nóvumot, nyáron koncertekkel teli minden vízpart, Orfűtől a Balatonon át Zadarig döng a blues, dübörög a sláger, nyáladzik a műzene.
Most, 2015 augusztusának hosszú hétvégéjén az Edda (torz erősítéssel), a Boney M emlékcsapat, a Budapest Jazz Orchestra – és a kedvencem a mostani kínálatból – az Accoustic Gallery adott többek között műsort Hévízen.
Ez is a marketing része, szinte kötelező gyakorlat, amolyan üdülővárosi standard.
És akkor ez az ingyen beszámoló hadd fejeződjön be azzal: a fürdőben ingyenes az értékmegőrző is. Bár a belépővel nyilván jól megfizettük azt 🙂

***

További írások, amelyek a városmarketing témájában íródtak:

És még, még marketing:

Bognár László

A kétezres évek elején figyelemmel fordultam az online marketing mellett a blog műfaja felé.
A szolgáltató-blog klasszikus „énblogként” indult a Jóljárok Magazin aloldalaként.
A Google számos változtatása a kereső algoritmusában egyre inkább hátrányos helyzetet teremt a sokszálú, sok témát felkaroló klasszikus blogok számára. Ezért a régi blogot frissítem, tartalmi struktúrába szerkesztem. Szolgáltatok.

Szólj hozzá!