blog

Szakmám? Ufológus!

Ufológia

Doktorur 70 blogjában olvasom: “Negyedik típusú találkozás: a kapcsolatfelvételt nem az ember kezdeményezi, és akaratán kívül történik meg, melyre többnyire nincs befolyása.
A szakma utólag vezette be ezt és a következő kategóriát az esetfeldolgozások utólagos elemzése alapján.”

Nem hiszek a szememnek. A fentiek szerint már az ufológia is a szakmák elismert családjába penderült.

És ez a felismerés nem negyedik típusú, hanem csak egy egyszerű blogtalálkozás eredményeként jutott a birtokomba.
Szépen vagyunk, szakmáimat, (mivel többnek is birtokában vagyok), mint elavultakat, máris eldobhatom.
Na, kezdhetem elölről a tanulást. Ha korszerű, pénzes állásra vágyom, például tenyérjóslásból, ufológiából, grafológiából kell diplomáznom.
Miből is írjam a diplomamunkámat? Az ufók hatása a földi tenyérjóslásra a grafológia tükrében!

Azt hiszem, ez jó lesz. Ha izgulnék a vizsga előtt, majd Svájcból hozatok szárított macskapisit, mert az hónaljszőrzettel porítva oldja a feszültségeket!

2 hozzászólás

  • EL LOBO - A farkas

    1
    újlány
    2006-05-24 08:09:20
    Ugyan, mire föl ez a nagy megrökönyödés! Vizsgálódni bármiről szabad, hogy tudománynak nevezzük, az meg csak önbizalom kérdése, nem?

    2
    Pizsama von Flanel
    2006-05-24 08:09:43
    Rengeteg áltudománynak tartott foglalkozás van! De a grafológia nem az! Ufológus? Ez így nem jó! Inkább “Paranormális Tevékenységeket Vizsgáló Szakember”…

    3
    El Lobo – A farkas
    2006-05-24 08:23:58
    Kedves Pizsi!
    A grafológia szerinted tudomány?

    Kedves Újlány!
    Vizsgálódni persze, hogy szabad, sőt muszáj.
    Ám ha a köldökömet vizsgálgatom, nem nevezem köldökológiának, nem írok róla disszertációt, mert még buggyantnak néznek. 🙂

    4
    újlány
    2006-05-24 08:36:41
    Igaz, de ez valószínűleg kizárólag azért van, mert keveseket érdekel a köldököd! 🙂

    5
    elxir
    2006-05-24 08:38:27
    A grafológia lehet hogy nem tudomány, attól még a bíróság teljesértékű bizonyítéknak fogadja el…
    Az ufológia jelenleg a mindent takaró köd mögött van beleérve a nem beletartozó dolgokat is. Amikor a tudománynak megfelelő letisztulás megtörténik, igenis tudomány lesz.

    6
    Pizsama von Flanel
    2006-05-24 08:46:11
    El Lobo! Nem tudomány, de nem is áltudomány! Azért a grafológiát nem kéne lebcsülni! 😀

    7
    D ö r m ö g ő
    2006-05-24 08:55:49
    a graphologia egészen addig, amig iráskép azonositás és összehasonlitásról van szó valóban tudomány, bírósági, bűnügyi területen területen széles körben alkalmazva. azonban amikor pszichológia következtetéseket akarnak levonni az illető személyiségéről pusztán az írásképe alapján, akkor már átcsúszik egy ingoványos területre és nélkülöz minden tudományosságot.

    14-18 éves koromban nagyon szerettem kézzel irni és évente cseréltem az írásmódomat a tanárok legnagyobb bánatára, volt hogy egyszerre akár 4 féle módon is tudtam irni…..na abból mit hámozott volna ki egy szakértő, ha nem tudta volna hogy 1 ember irta.

    8
    El Lobo – A farkas
    2006-05-24 09:12:57
    Teljesen egyetértek Dörmögővel!
    Szerintem egy kézzel írott valamiből az alábbiakat lehet tudományosan megállapítani:
    1) fogott-e a toll
    2) az golyós toll volt-e, vagy lúdtoll
    3) ha van másik írás a személytől, akkor még annyi, hogy részegen írta-e ezt, vagy belőve, vagy úgy, mint a többit

    9
    András
    2006-05-24 09:29:20
    El Lobo: még valamit: Ha golyóstollal írt a szöveg, akkor egyértelműen látszik, hogy jobb vagy bal kézzel íródott 🙂

    10
    El Lobo – A farkas
    2006-05-24 09:36:24
    Ezt szerintem csak akkor lehet tudni, ha paranormális ügyekben jártas ufológus írta a szöveget, mert akkor tuti, hogy a harmadik kezével írta! 🙂

    11
    El Lobo – A farkas
    2006-05-24 09:44:34
    P.S.
    Mármint hogy a középső kezével! 🙂

    12
    bakura
    2006-05-24 09:55:47
    Mindenki számára vannak tudományok, amelyeket komolytalannak tart, vagy egyszerűen kételkedik bennük.
    Számomra ilyen például a régészet. Sosem értettem, hogy egy talált régi tárgyból, (sokszor darabból!) hogyan képesek annyi mindent megtudni. Valahogy én sosem hiszek nekik.
    Az ufológia szerintem is egy baromság, de a grafiológia kapcsán nem vagyok ebben biztos.

    13
    irodalmar
    2006-05-24 09:58:41
    Új lánynak 4-ben igaza lehet, 1-ben kevésbé. Az, hogy mi tudomány, és mi nem, azt valószínűleg valóban az dönti el, hogy mit tartunk/fogadunk el annak, mit nem. (Ha jól emlékszem Nietzsche valami olyasmit is ír ehhez kapcsolódva, hogy “2×2, régen történt”.
    Attól viszont, hogy valakinek nagy az önbiozalma, még nem lesz tudós. Legfeljebb egy tudományág alapítója. 🙂 De ehhez kell még néhány feltétel. Kedvenc blogomon egyébként épp egy új tudományág körvonalazódik.
    Vélketlen, de jópofa egybeesés a két blog között.

    14
    tigrisnyúl
    2006-05-24 10:06:41
    Bakura:
    én meg a történelemben nem hiszek!

    15
    El Lobo – A farkas
    2006-05-24 10:11:31
    Kedves Bakura! (12)
    A régészetet kénytelen vagyok megvédeni. Egy tegnap elvesztett személyigazolványból, feltéve, hogy nem esett az eső, még magam is meg tudom határozni az elveszítő személyazonosságát! Pedig ugye, az nem ma volt!

    A grafológia olyan, mint a patkány és a mókus viszonylata. E két utóbbi egyaránt rágcsáló, csak a mókusnak jobb a sajtója (ahogy ezt mondani szokták).

    16
    bakura
    2006-05-24 10:14:24
    Jó kis régész válna belőled Farkas. 🙂

    17
    El Lobo – A farkas
    2006-05-24 10:18:12
    Kedves Irodalmár! (13)
    Nem hiszek a véletlenekben. A blog olyan, mint a sín. Bármely tetszőlegesen kiválasztott két blog pedig sínpár!
    Ezek pedig a végtelenben találkoznak!
    Tehát most, ma itt van a végtelen. Azaz végtelenül örülök kedvenc helyed mai bejegyzésének is (Csepeli blog), amelyet már az előtt olvastam, hogy felhívtad volna rá a figyelmemet.
    Óh, ha egyszer megérném, hogy az én blogomat is kedvenc helyének nevezné valaki. Például egy tegnap elveszített személyi igazolvány.
    Na, ezt összehozni, ez volt a tudomány! 😀

    18
    tigrisnyúl
    2006-05-24 10:22:48
    te farkas.
    nagyon lakájos kis odúd van! én szeretek erre nyuszogni és ugrálni. csak hát azér mindig félve merészkedem be, mert mi van ha nem te vagy itt, hanem valamelyik nyúl evő a falkából???
    szóval nehéz lenne kedvenc helyemnek nevezni, de ha csak erre vágysz én megteszem!:)
    az erdőközi barátságért mindent!

    nyusz

    19
    El Lobo – A farkas
    2006-05-24 10:35:08
    Kedves Tigrisnyúl!
    Nem fogod elhinní, de a saját tenyeremből megjósoltam az erdőközi barátságos megjelenésedet! Két grafológust adnék egy tigrisnyúlért – ezt kell most ideírnom egy ufonauta utasítására! Hát ideírtam 🙂

    20
    tigrisnyúl
    2006-05-24 10:37:52
    Nagyon jól beilleszkedtél ezekbe az új “szakágakba”. Holnap mi leszel?
    hogy két grafomókust is megérek?! hát ez igazán kedves! el is pirultam!:)

    21
    Zebra
    2006-05-24 13:34:57
    Igen, hát itt a “szakma” kifejezés nem túl szerencsés, bár a szó elég sok értelemben használható, de akkor sem. Mert a szakmáról az első kép, ami az emberben felötlik, egy mesterember, egy “öreg szaki” akinek kisujjában van a szakma, és miközben azt műveli, mondjuk lovat patkol, kedélyesen elbeszélget a kuncsafttal – mondjuk az ufó-kérdésről, amiben amúgy igen tájékozott, ám a kenyerét nem azzal keresi.

    22
    irodalmar
    2006-05-24 13:38:20
    14-re. Érdekes lehet… Őseid a nagy tojásból keltek ki, aminek felső feléből lőn ég, az alsóból föld?

    23
    irodalmar
    2006-05-24 13:39:53
    17-re: Most épp ez a kedvenc blogom. 🙂

    24
    El Lobo – A farkas
    2006-05-24 14:30:42
    🙂

    25
    Kaktuszka
    2006-05-24 14:52:42
    A grafológiával semmi bajom. Nálam az asztrológia veri ki a biztosítékot.
    A lapod pedig, Sarki Farkas, Kedvenc.
    A köldöködben véletlenül nem hordasz fülbevalót?

    26
    Pizsama von Flanel
    2006-05-24 14:54:40
    Gyerekek! Magatokra hagyjunk egy kicsit titeket? 😀

    27
    El Lobo – A farkas
    2006-05-24 15:19:48
    Köszi Pizsi az intim pillanat biztosítását!
    Kaktuszka – sajna nincs a köldökömben karika, de ellenőrizheted, ha akarod! 🙂

    28
    El Lobo – A farkas
    2006-05-24 15:22:17
    Komolyra fordítva: a grafológia már ennyire beette magát a köztudatba, mint valami komoly, az emberről bármit is eláruló tudomány?

    29
    Kaktuszka
    2006-05-25 10:09:11
    Farkas, a saját írásod már miért ne tükrözne a személyiségedből valamit? A grafológia pl. egy pszichológusnak jó segédeszköz. Gyorsabban lehet jó néhány jellemzőt kiszűrni, mint egy hosszú “beszélgetés” alatt. Különösen egy introvertált alkatnál többet mondhat mint az alany maga.

    Ki tudja, hátha a köldökológiával előbbre menne a világ? Akadémiai szlenggel vagy posztmodern hablattyal még valami komoly tudományos folyóirat is publikálhatná… Pláne, ha konzorciumra lépnél a könyökológiával.

    30
    El Lobo – A farkas
    2006-05-25 10:38:58
    Kedves Kaktuszka!
    Az én írásomat ha meglátná egy pszichológus, azonnal szaladna Freudhoz, aztán meg kezeltetné is magát. Alig írok kézileg, az ujjaim “szemüvegért” kiáltanak, mint a szemem is, úgy hozzáidomultak a klaviatúrához.
    Legföljebb, ha néha aláírok. Ebből könnyen el lehet ám jutni arra a következtetésre, hogy ez a pasas nem ír, nem olvas (szinte írásképtelenségről tanuskodó íráskép), tehát egy bunkó.
    Én jobban szeretném, ha már pszichológust emlegettél – akiből van is egy a családban – ha ugyanerre a végkövetkeztetésre a cselekedeteimből, a véleményeimből, a reakcióimból következtetne. Úgy ez a “bunkó” végkövetkeztetés elfogadható.
    Vagy ott az aláírásom példája. Amikor írni tanultam, ellestem az apám aláírását – mivel olyan példaképféle volt a szóban forgó egyén.
    Mi következik ebből? Hogy mondjuk 6 éves koromban egy kis utánozó majom voltam. Na de mi van akkor, ha ma már vannak önnálló gondolataim is? Ha a magam lábán állok?
    Ám ennél is súlyosabb az érv, hogy egyszer láttam egy olyan amerikai televíziós műsort, amikor pszichológusok vették a fáradtságot, és egy-egy ilyen grafológiai rémtett mögé vetették magukat, s maguk is megvizsgálták tudományosan a szóban forgó egyének jellemrajzát.
    Ne tudd meg a szörnyű eredményt! A jellemzéseknek közük nem volt egymáshoz!!!

    31
    El Lobo – A farkas
    2006-05-25 10:51:01
    P.S.
    Véleményed második része telitalálat! Pláne, ha a könyökológia mellé a nyelvológiát is bevetnénk, s ha kell, a szexológiát is, utóbbit a bevettnél másként értelmezve 🙂

    32
    Kaktuszka
    2006-05-25 12:25:55
    Farkas, ha az írásodat egy grafológiához értő pszichológus látná meg, az ezekkel a dolgokkal tisztában van. Egy gyöngybetűs írás, lehet egy dögunalmas háziasszony írása. A bekötött ékezetek pl. kreatívitásra utalnak. A g nagy hurka erőteljes szexualitásra, a balra dőlt írás befordultságra utalhat, a telt o és a has az önbizalom jó (vagy túl jó) állapotára, a magasan áthúzott t vezetői ambíciókra, stb. Sok apró jelből áll össze egy kép, ami természetesen nem teljes, de a valóságot egészen jól megközelítheti. (De én nem értek hozzá, csak picit tájékozódtam korábban a témáról.)
    Amúgy grafológia nélkül is élhetsz teljes életet.

    33
    Pizsama von Flanel
    2006-05-25 12:55:32
    Fontos a szó, hogy UTALHAT! És nem pedig minden kétséget kizáróan utal! De hát a pszichológus sem lehet teljesen biztos abban, hogy kórrajza egy adott páciensről 100%-ig helyes, de ettől a grafológia még nem lesz áltudomány, de tudomány se! Viszont ha a pszichológia tudomány, úgy a grafológia már miért ne lehetne az?

    34
    El Lobo – A farkas
    2006-05-25 13:10:32
    Kedves Pizsi!
    Biztosan nem fogsz megharagudni, ha azt mondom, hogy az a megfogalmazásod, miszerint a grafológia se nem áltudomány, se nem tudomány, szóval ez kikerüli az egyértelmű állásfoglalást.

    Kedves Kaktuszka!
    Én valóban a grafológia, az asztrológia, az ufológia és más egyéb hasonló, nem a tudomány berkeibe sorolható lógiák nélkül szeretnék teljes életet élni!

    35
    Pizsama von Flanel
    2006-05-25 13:45:33
    Nem haragszom meg! Mert valóban nem tudok állásfoglalni, és úgy gondolom nem is tisztem eldönteni, hogy az, vagy nem az! Csak arra szerettem volna rávilágítani, hogy ha a pszichológiát tudománynak tartják, akkor ennyi erőből a grafológia is lehet az, és bármi bás!
    A jővőkutatás tudomány?

    36
    Kaktuszka
    2006-05-25 14:34:37
    Én állásfoglalok: a grafológia semmiképp nem ezoterikus kategória! Lélekfeltárási segédeszköz. Amennyire egy komor színeket hordozó rajz közvetíti a rajzoló hangulatát, világlátását, ugyanígy az írás is. De más módokon (beszélgetés, megfigyelés) is ugyanarra az eredményre lehet jutni (csak sokkal hosszabb idő kell hozzá). A lényeg, hogy a beteg meggyógyul-e vagy felköti magát!

    37
    El Lobo – A farkas
    2006-05-25 14:37:22
    Kedves Kaktuszka!
    Kössünk kompromisszumot! Ha felkötés ellen használ, akkor használható! De nem tudomány!
    Ez jó lesz kompromisszumnak?

    38
    Kaktuszka
    2006-05-25 15:16:51
    Egy tudomány (pszichológia) segéd… hát jó, -inasa.

    39
    El Lobo – A farkas
    2006-05-25 17:02:15
    Grafológia, mint önakasztás elleni inas – megvan a kompromisszum!
    Éljen, éljünk 🙂

    40
    elxir
    2006-05-25 20:39:12
    El Lobo – A farkas!

    Ezek után amit meghatározásként olvastam itt az orvoslást is törölni kéne a tudományok közül. Már bocs!…

    41
    nicka
    2006-05-25 21:59:01
    A grafológia játék. Hogy egy pszichológus kezében seglédtudománnyá válna? Hát, a pszichológusok jó része saját magával sincs tisztában, nemhogy másokkkal:)
    Sőt a grafológia, mint irásazonosító izé is elég nagy hibával dolgozik. Egy konkrét eset: X számlát hamisított, elváltoztatott írással. Őt gyanúsították. Írásmintát vettek tőle, és a szakértő szerint nem ő volt. Pedig ő volt, de ennek nagyon örült, mert az állása veszélybe került volna. Egy könyvvizsgáló, aki számlát hamisít a pénztárhiány megszüntetésére. Hála a grafológiának, megúszta. Ennyi!:)

    Különben ha már mindenki felsorolt valamit, amit nem tart tudománynak, hát én a politológiát nem díjazom. Hogy azok mennyi minden butaságot összehordanak! Kész röhej.

    Pizsama (35) A jövőkutatás tudomány. Kicsit pillantottam bele, nagyon érdekes. Kell némi matek alap hozzá, meg satisztika.

    42
    El Lobo – A farkas
    2006-05-25 22:13:38
    Kedves Nicka!
    A legjobbkor jöttél, mert látod, már majdnem kompromisszumot kötöttem, hogy a grafológia önakasztás ellen ha jó, akkor legyen inas 😀

    Kedves elxir!
    Hát hallod, az orvostudomány kiiktatására a tudományokból néha magam is gondoltam – olyan kis bizonytalan vagyok. 🙂
    De a grafológiában nem. Az tuti, hogy nem tudomány!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük