blog

Simonyi András és az alulról építkező marketing

Ezekben a percekben beszélget a Bumeráng két műsorvezetője Simonyi András nagykövet úrral, aki oly’ sokat tett a Colbert-híd ügyében kint az Államokban, pontosabban Magyarországot “hozta helyzetbe” Stephen Colbert műsorában a híd nevével és egy ragyogó gitárszóló segítségével.
Az apropó, hogy Colbert jelölteti magát az USA elnökének, csak még azt kell eldöntenie, hogy demokrata vagy republikánus színekben induljon-e el 🙂

Este Al Ries és Jack Trout könyvét olvastam, az Alulról építkező marketinget, amelyben a szerzők nem kevesebbet állítanak, minthogy nem a stratégia határozza meg a taktikát, hanem fordítva!
És a két dolog, a Bumeráng meg a könyv első ránézésre fura alapállása most szépen összekapcsolódik.

Azt mondja Simonyi András: ha a leendő amerikai elnökjelölt Magyarországra jön, ahol a népnyelv róla nevezett el egy hidat, s akinél külügyminiszternek jelentkezett a magyar nagykövet úr (!), akkor majd kitalálunk valami jót!

Lám, itt is az események, a taktika szintje szüli a cselekvés vezérfonalát, a stratégiát. Mert aligha létezik olyan stratéga, aki célként tűzhette volna ki: Magyarország jó hírét az Államokban Stephen Colbert és Simonyi András kettősére – hosszú távon lehet ráruházni.

Mindenesetre Simonyi talán az egyetlen magyar nagykövet, akinek ismerjük a nevét! Hm, Trout és Ries fogalmaival élve: ő az első a koponyákban – nagykövetként.
Nem kéne nekünk még néhány ilyen nagykövet? – teszem le a taktika szintjén egy új stratégia alapkövét 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük