Politikai marketing

A tüntetésen résztvevők száma sajátos nézőpont kérdése

Kelt: 2011-10-02
Olvasom, nézem a beszámolókat a szombati (2011.10.01.) tüntetésekről, s legott kitetszik, hogy a résztvevők száma meglehetősen bizonytalan körvonalat ölt, valahol tízezer és hatvanezer között mozoghatott.
Rákay Philip most bizonyára mosolyog, hol van ez a létszám az ő legendás kétmilliójától, amit a FIDESZ ellenzéki fénykorában számolt meg a két kezén az egyik merész közvetítése alkalmából.
Szóval a rendőrség szerint tízezren voltak (esetleg kicsivel többen), a BBC húszezret mond, a Népszava tudósítója több tízezer tüntetőről beszél, a szervezők ötven-hatvanezer mérges emberről tudnak.

A demonstráción persze Orbán Viktor személye is szóba került – ennél finomabban talán még az MTI sem tudná ezt a dolgot megfogalmazni, mint ahogyan most én megtettem 🙂
Szóval azt írja a nemzet távirati irodája, hogy Orbán Viktort néhány transzparensen távozásra szólították föl.
A Népszavában viszont azt olvasom, hogy a harcias tüntetők torkából harsogott az “Orbán takarodj!” szöveg és transzparensen valamelyik újság fotóján láthatom is: “Viktor, ha nem értesz hozzá, ne babráld!”
Hát ez se egy marasztaló szöveg, annyi bizonyos…

Ez lenne a politikai marketing? Gyurcsány és a szcientológia

Politikai marketing: Gyurcsány Ferenc beszél Pécsett
Gyurcsány Ferenc Pécsett egy választási nagygyűlésen

2007.08.13. Pécs – Lentebb a bejegyzés többször frissítve
Jól számoltak, akik közzétették a Heti válasz hasábjain a főbb szcientológusok listáját és sokat sejtető módon megjegyezték egyikük rubrikájában: a Gyurcsány által tulajdonolt egyik cég is tulajdonos volt a megnevezett mellett a Mecsek TV-ben.

Szcientológus-e Gyurcsány vagy csak a megnevezett személy az?

Ezzel látens módon bevitték a köztudatba: Gyurcsánynak köze van a szcientológiához! Jól számítottak, mondom, ezen rágódik most a blogok harmada, hogy ez a Gyurcsányi milyen szemét alak, szcientológus is, na tessék, szinte éreztük.
Egy fenét van ez így, csupán lazán-faszán így kell – előre megfontolt szándékkal – embereket lejáratni!
Történetesen magam is dolgoztam a Mecsek TV-nek, Gyurcsányt sohasem láttam ott (amitől persze a cége még birtokolhatta a tv valamekkora részét, s akár jegyben is járhatott a megnevezett személlyel), de nem csak ez a személy volt a televíziócskában tulajdonos. Hanem mások is. (Róluk bezzeg hallgat a Heti micsoda, mert snassz dolog volna Gyurcsányt összehozni katolikusokkal meg sima, mezei ateistákkal.). Egyikőjükről pontosan tudom, hogy már akkor is rühellte a fentebb említett személy szcientológiáját, de csendesen tűrte, mint többen, mások is.

A lapban megnevezett személynél a szcientológia viszonylag csendesen kezdődött

Napkeltekor egy cédulára felírta, hogy ma mindent pontosan el fogok végezni, rettenetesen hatékony leszek, mert csak így vihetem valamire! Aztán nap közben végig magánál hordta ezt a cédulát, időnként ránézett, de amúgy más baja nem esett a környezetének. (Hogy ezt a cédulát nap közben megmutatta-e titokban valahol Gyurcsánynak, azt nem tudom! 🙂 )

Én mindenesetre mindig kikerültem ha tanfolyamot vagy méregtelenítést ajánlott – tehát szcientológussá válni nem volt ott kötelező! Én mind a mai napig kerülöm is a reggeli cédulákat, a fene sem akar egész nap mindenben maximumot produkálni. A világuralom sem tárgya életemnek, épp elég gond estelente mindenféle marhaság ellen a blogomba irkálni!

Szlogenek: csak a semmi a valami?

Pécsinek lenni több - üres szólam

Pécs, 2013.12.04
A politikai marketing mintha csakis eszement szlogeneket volna képes gyártani.
A Magyarország jobban teljesít szlogen is ilyen, se füle, se farka nincsen. A pécsi tüke kártya felhasználóinak szánt, Pécs hivatalos honlapján is elérhető szlogen hasonlóan üres, zagyva förmedvény: Pécsinek lenni több.
S ha már

szóba jött a pécsi honlap: két éve kisbetűsen szólítja meg a polgármester úr a honlapra vetődő nemzeti magyarokat.

HogyaszoPáva Zsolt ezt írja: Kedves internetezőkndja: Kedves internetezők!
Így bizony.
Ahhoz persze tudni kéne nemzeti magyarul meg nemzeti marketingül is, hogy a megszólításban illik nagybetűt használni. De egye fene, ez a kisebbik baj. A nagyobbik az, hogy a nemzeti látogató egyedül bukdácsol a pécsi honlapon s így fölösleges dolog többes számban megszólítani.
De még ennél is nagyobb baj, hogy ezen már közel két éve boronganak a hozzáértők, – mert lejáratja a várost a városvezető -, de erről a polgármester úrnak (nemzetes úr?) fogalma sincs, mert a munkatársai bizonnyal eszmehűségben kiválóak, de a Google Alerts – amúgy ingyenesen elérhető – programot nem ismerik. Így aztán nem elemzik azt, ami naponta a nemzeti városról megjelenik a nemzeti interneten.

Az állandó jelzők is szinte szlogen-szerűen működnek!

A nemzeti jelző a dohányboltok állandó és hivatalos jelzőjeként veszítette el méltóságát, ma már a nemzeti vizeldék hiányától hangos a web.

A “bukott baloldal” állandó jelző és minden kormány-hű nyilatkozó verklijén ott nyekereg.

Apropos “bukott baloldal”. A marketing szabályai szerint az ellenfél támadását blokkolni illenék – de a bürokrata baloldal képtelen kitalálni valami jót?
Miért nem jut eszükbe, hogy mondjuk a REMÉNY BALOLDALA szlogennel illessék magukat?

***
Upgrade 2018.02.23.

A 12 milliárdos adósságban úszó Pécs városa is pezseg a politikai marketingben, hiszen választásra készülődünk.
A Fidesznek persze van pénze bőven úgynevezett “elefántfülekre”, melyek a villanyoszlopokon himbálóznak. Ezek szerint a Fidesz új szlogenje: Nekünk Magyarország az első.
Nekem mindenesetre sokkal jobban tetszik a Sokak Magyarországa, a Demokratikus Koalíció szlogenje, amit mindjárt meg is indoklok.
A Nekünk Magyarország szövegben egy általános szimbólum jelenik meg, a haza, míg a Sokak Magyarországa emberekre utal, sőt demokratikus környezetet rajzol közéjük. Ez a szlogen jól mutatja föl két gondolkozásmód között a különbséget, s azt is, miért a DK politikai marketingje a szimpatikusabb. Abban cselekvés van, dinamika, míg a Fidesz szövege egy statikus állapotra utal.

Tágabb marketing összefüggésben Pécs hivatalos honlapjáról:

Politikai marketing” bejegyzéshez 3 hozzászólás

  1. Olykor az az ember érzése, hogy a baloldal kicsit balfék a kommunikációját illetően.
    A DK-ban azért ott munkál valami érzék a politikai marketing irányába, a gerillamarketing terén olykor még kiválót is alakítanak, de aztán mintha ennyi volna…
    Ami pedig a jobboldalon látszik – az pedig eléggé aljas, populista marketing.
    Más nézőpontból, finomabban: látszik belőle, mely néprétegekre számítanak.

Szólj hozzá!