blog

Pillangószív – történet

Régi emlék a keresőoptimalizálásról

Barlangrajz
Barlangrajz és keresőoptimalizálás

Nem mondom meg, melyik az a város, amelynek marketingesei szépen összejöttek, s egy bölcs ember rövid, két órás előadását hallgatták meg – párbeszéd címén, teszem hozzá – a kétezer éves falak árnyékában.

Aztán a bölcs ember elment, mert egyfelől szép kimutatásai vannak ugyan arról, mennyi helyszínen, mennyi emberrel VÁLT ő szót, másfelől viszont eközben nem ér rá az együgyű népekkel szót váltani. (Ez még más nagyságoknál is így szokás, ismerős ez, gondolom, elvégre magyarok vagyunk.)
Nos, a bölcs ember elmenetele után, valami olyasmit szóltam, hogy a neten a kereső olyan, mint a barlangok fala hajdanán.

A barlangrajzok és az emberi szükségletek, igények

Ami fönt van, (mármint fölrajzolta rá ősapánk) az fontos, ami nincs rajta fönn az NINCS, az a világ számára nem létező!
Számos példát soroltam föl, most csak egyet mondanék: gyakorta szólunk egy olyant, hogy a mi városunk A MÚZEUMOK VÁROSA.
Igen ám, de ha a neten, például Budapesten beütjük a keresők keresőjébe, MÚZEUM, nem ám, hogy az első húsz találatban nincs ilyen intézmény a városunkból, hanem tovább sincs talán.
Hej, hogy rámszakadt akkor ott az ég, hogy mekkora barom vagyok, sületlen balfék meg miegyéb. Úgy nyelvelt ellenem a marketinges had java, hogy legszívesebben elköltöztem volna a megnemmondom városból!

Egy év telt el, s aki gondolta, beüthette a szót a google-ba: múzeum!
Semmi eredmény.

Online marketing munkám bére

Ekkor úgy gondoltam, bebizonyítom a város népének az igazam.
Megnemmondom város világhírű, ám gazdaságilag ugyancsak bukdácsoló gyárában jelentkeztem: a szép, ám a neten elérhetetlen, megtalálhatatlan honlapjukat élre viszem.
Árként 1 Ft + ÁFA összeget határoztam meg, amit elfogadtak.

Megcsináltam! Úgy lett, ahogy ígértem is (fölvittem élre, ELSŐ rajznak a barlang falára) tehát járt az 1 Ft + ÁFA.
Azt mondták, végülis szégyen volna ezt így rendezni, inkább a termékükből adnak egy szép valamit.
Tizenöt év telt el, s ahogy neked sincs tőlük ajándékba valamid, úgy nekem se!

***

A régi történet után a keresőoptimalizálás friss vonulatairól: Keresőoptimalizálás

Egy hozzászólás

  • Weinreich László

    Emlékszem erre az időszakra, mármint ami a példádat illeti. A barlangrajz optimalizálásodhoz még annyit, hogy talán a látogatószámmérés lemaradt. Aki látta a nagy vad elejtésének eseményét az bizony másnap egy rovással jelezhette, hogy “egy”. Majd jött a következő, hogy “kettő”… és így tovább.

    A pécsi múzeumoknál szerencsére a “múzeum Pécs” szavakra a fényképkereső aránylag tartalmas képkínálatot ad, persze a “nagy vadakra”. Mert ugyebár azt, hogy Pécsett van Zsolnay Múzeum, és nem is egy… azt már az újszülött is tudja… 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük