Pécs: egy angyali apartman

Apartman Pécs belvárosában: az Angelica Apartman
Belvárosi apartman

Apartman a belvárosban

Amikor még csupán készült Pécs az Európa Kulturális Fővárosa programjaira, már akkor hangot adtak bennfentesek annak a nézetüknek, hogy akik ma beruháznak a 2010. év világhírű programjához – például szállodát vagy apartmant nyitnak – azoknak elemi érdekük lesz a későbbiekben is a város propagálása.
Vagyis arra lehetett számítani, hogy a város válláról a vállalkozások – például az idegenforgalomban érdekelt szervezetek, szállásadók, szállodák, hostelek, hotelek, apartmanok, éttermek tulajdonosai -, vállalkozásuk nyeresége érdekében majd hirdetni fogják a maguk vállalkozása mellett a várost is.

És tényleg így alakult, csak kicsit másképpen, más módon, felettébb megváltozott környezetben. Ugyanis a gazdasági válság – kulturális fővárosság ide, kulturális fővárosság oda – nagyon sokat lefaragott a remélt turista forgalomból. Így számos vállalkozás kiesett a város propagálásából vagy azért, mert lehúzta a rolót vagy azért, mert a megélhetésért folytatott harc nyomán nem maradt lehetősége a reklámozásra.

Ez persze nem pécsi sajátosság, azt olvastam valahol, hogy Magyarországon ezer szállásadó hely kínálja eladásra magát! Ebből az adatból következtetni lehet a belföldi idegenforgalom jövedelem termelő képességére.

De térjünk vissza Pécsre és emeljünk kalapot azon szállást kínálók előtt, akik tényleg komplex módon hirdetik a saját vállalkozásukat, jelesül példánkban az apartmanjukat a város értékeivel.
Az Angelica Apartman, amelynek vendégköre a hátizsákos turistától az átlagosnál elegánsabb szállást kereső menedzser közötti középosztályra terjed ki – tipikusan fiatal párok, autóval -, nem csak az ingyen parkolás és az ingyen wi-fi lehetőségét mutatja meg a honlapján, hanem fényképes galériájában a városon is végigvezeti a potenciális látogatót.

Bár több ilyen vállalkozás volna!

A fentiekből következően igazolva láthatjuk a tételt, amely szerint egy város marketingjét nem csupán a hivatalos propaganda, hanem a településen működő vállalkozások online jelenléte is erősen befolyásolja. És akkor még ehhez jön a közösségi média számtalan szereplője, a polgár is, aki városáról is megosztja véleményét a Facebook vagy az online napló, a blog, esetleg a twitter csatornáin.

*****

Kapcsolódó oldalak:

“Pécs: egy angyali apartman” bejegyzéshez 1 hozzászólás

Szólj hozzá!