Online rendelés: leszoktatnak a bankkártyás fizetésről

Online rendelés: Pizza Pécsett
Pizza – ha kp fizeted melegebben kapod Pécsett

Ma úgy hozta a sors, hogy online két pizzát rendeltem Pécsett a tőlünk nagyjából ötszáz méterre lévő étteremből. Nagytakarítás okán kértem a házhoz szállítást, nem azért, mert túl hosszú volna beton járdán az ötszáz méter.
Az online rendelésnél a bankkártyás fizetést jelöltem be. A rendelés befogadásáról annak rendje-módja szerint e-mailben visszaigazolást kaptam.

Online rendelés, pizza és mobil terminál

Egy óra tíz perc elteltével telefonon érdeklődtem a pizzák készültségi foka felől, tekintettel az elkészítés feltételezett idejéhez hozzáadva az ötszáz méternyi út megtételét, időtúllépés esetének fennforgására gyanakodtam. Plusz korgó gyomor!
Meglepetésemre azt a választ kaptam, hogy csak egy mobil termináljuk van az egész százötvenezer fős városra, s így aki bankkátyás fizetést választ rendeléskor, annak bizony hosszabb időt kell a kiszállításig várnia. Köszöni a türelmem, előbb-utóbb meg fog érkezni a futár.
Hát, ilyesmiről a honlapon nem beszélt az online marketing!
A pizzás ember nagyjából tíz perc múlva tényleg megérkezett, ő is megerősítette, hogy a bankkártyások nem azonnal kapják a szájukba a falatot, mert ugye a mobil terminálból csak egy van.

Ez a megerősítés népnevelési szándékból nyilván nyomatékosítani akarta, hogy szokjak le a bankkártyázásról, fizessek ezentúl készpénzzel, mert akkor időben fogom megkapni, amit kérek.

Nehéz eljutni egyről a kettőre?

Ebben az egész eljárásban az a központi momentum, hogy nekem el kellene fogadnom, hogy nekik csak egy termináljuk van! De én nem tudom kiverni a fejemből: miért nincs nekik kettő? Ez miért nem merül fel egy akadozó szolgáltatás során?

Ha jól látom a weben, akkor nagyjából maximum havi 6.000-10.000 Ft között lehet mobil terminálhoz jutni + 0,5-1,5% költség merülne föl a forgalom után. Ha ehelyett a népnevelést, a bankkártyás fizetésről történő leszoktatást választja egy pizzás cég, lehet, hogy mégiscsak rosszabbul jár, mert elveszítheti a potenciális ügyfeleit. Mert lehetnek olyanok, akik gyorsan szeretnének a dígó-kajához jutni úgy, hogy bankkártyával fizetnek!

***
Ugyanennek az éremnek a másik oldaláról egy évvel ezelőtt írtam bejegyzést: ez pedig arról szólt, hogy egyre nehezebb készpénzhez jutni a városban:
Sorra zárnak be a bankfiókok Pécsett

***
Témába vág:

Szolgáltatás, marketing, insight

Étterem Pécs



Bognár László

A kétezres évek elején figyelemmel fordultam az online marketing mellett a blog műfaja felé.
A szolgáltató-blog klasszikus „énblogként” indult a Jóljárok Magazin aloldalaként.
A Google számos változtatása a kereső algoritmusában egyre inkább hátrányos helyzetet teremt a sokszálú, sok témát felkaroló klasszikus blogok számára. Ezért a régi blogot frissítem, tartalmi struktúrába szerkesztem. Szolgáltatok.

Szólj hozzá!