Online marketing: a blog és a településmarketing

Arról már a Golden Blokk verseny során el kellett tűnődnöm, hogy miért is nincs nagyvárosaink általam látott körében együttműködés a városi honlapok és a szabad blogok között: A blog és a hivatalos városi honlap.
Ám egy olyan jelenségre is érdemes szót vesztegetnünk, amikor éles ellentmondás keletkezik a hivatalos településmarketing és némely furcsa jelenség között.

Ilyen jelenség teszem azt, amikor az országossá szerveződő szürke netgazdaságnak egy város belülről kaput nyit, és a közpénzből, civil támogatásból magánhonlapokon realizálódik link, hirdetés, lopott hír, azaz bevétel. Olyan helyzet áll elő, hogy a város támogatására kész blogger, amikor a kezébe veszi a Régió- és településmarketing című könyvet és a menedzsment ellenőrzési funkciójának gondolatához ér, akkor felnevet, és akkor már sérült lélekkel és kiforduló gyomorral hajítja el a tudományt megtestesítő kiadványt magától, mert már épp elege lett abból, hogy hiába mondja, amit mond a fentiekről, (e blogban is).
Tehát én a településmarketingről többé nem beszélek. (Ez a településmarketing és az egészségmegőrzés közötti újfajta kapcsolat Pécsett).

II. Mindemellett persze, az együttműködés formái is kibontakozóban, városon, régión belül, de városok között is.

A Kamara, a Dél-Dunántúli Kulturális Ipari Klaszter, az önszerveződések, mint amilyen a mai Blogg-Dokk is lehet – egy, a széthúzás helyébe lépő újfajta minőség zálogai lehetnek! Jómagam velük tartok.

Különös színfolt talán, hogy Pécs és Debrecen egyes bloggerei között is együttgondolkodás indult meg (Blog Testvérvárosi kapcsolat), és ez is válhat olyan erővé, amely a progresszió, a hamis településmarketinget meghaladó értékké nemesedhet.
Persze, addig túl kell élni a támadásokat!

“Online marketing: a blog és a településmarketing” bejegyzéshez 1 hozzászólás

Szólj hozzá!