Olajcsere, szerviz és marketing

Autószerviz Pécs: Pannon Hunter

Autoszervizben: olajcsere a Pannon Hunterban.Vannak olyan vásárlásaink, amelyek egyszeri kiadást jelentenek – ám például az autóvásárlás tipikusan másmilyen.
Az autó vételével további kiadásokat is vásárolunk, akár gondolunk erre a vételkor, akár nem gondolunk!
Időnként tankolunk – nem mindegy, hogy miből, mennyit és mennyiért.  Télen téli, nyáron nyári gumival közlekedünk, sőt időnként abroncsot is cserélünk. Centrírozás, futómű beállítás, olajcsere, légszűrő, biztosítás, autópálya matrica, parkolás, műszaki  – se vége, se hossza, sorolhatnám napestig.
Szóval a szerviz.

Piros lámpa, alapjárat: a Ford Focus úgy nyolcszázas fordulaton pörög, aztán le hatszázra, majd újra nyolcszáz. A villanyrendőr sárga, majd zöld színt mutat – indulok, innen kezdve nincs problémám – a következő lámpáig…
Ideje szervizbe mennem, ráadásul az olajcsere is időszerű, a rádiós-magnó potmétere időnként elunja a bluest.
Egy kedves ismerősöm időnként megró, hogy a városban lassan már csak nekem lesz rádiósmagnóm az autómban, másoknak vagy CD-s rádiója van vagy inkább nem is tartanak autót.
Szóval a szerviz.
Nálam is bizalmi kérdés ez, tehát telefon a pécsi Pannon Hunter-be: mikor mehetek?

Marketing: a teljesítményrés

Ha autószervizről esik szó, nekem Rekettye professzor könyve ugrik be, a teljesítményrés fogalmával.

A fogalom értelmezése talán a fogorvoslás területén ragadható meg leginkább: mindannyian félünk a fogorvostól, mert tapasztalataink vagy mások elmondása alapján azt gondoljuk, hogy a fogorvos ügyködése a szánkban majd iszonyatos fájdalommal jár! Ebből az következik, hogy a leleményes fogorvosi marketing erre a megfigyelésre épít és fájdalommentes beavatkozást ígér. (Persze nem elég ígérni, be is kell tartani az ígéretet, ha valamelyik fogorvosi praxis tartós eredményre számít).

Rekettye professzor amerikai autószervizes példát is hoz: “Ha nem rossz, nem nyúlunk hozzá.”

Ha ebből visszakövetkeztetünk arra, hogy mit is gondolnak az amerikai autósok a az amerikai szervizekről, akkor nagyjából azt mondhatjuk, hogy bármit kicserélnek vagy megjavítanak ott, ami jó, csakhogy bevételhez jussanak. Tehát az a kiváló marketing fogás, ha megígéri a szerviz: csak hibás alkatrészt cserél vagy javít!

Pécs persze nem Amerika – szélsőséges lokálpatrióták kedvéért megemlítem, ez úgy értendő: itt nem akkora autókkal járunk – de bizony itt is hallani szervizelés címén erről-arról.
Én mindenesetre a saját, az autómra vonatkozó hibák felsorolása után, itt, a Pannon Hunternél hozzá merem tenni: és amit még észrevesztek, azt is legyetek szívesek kijavítani! Ez az a vízválasztó szerintem, ami a bizalmat jelenti, mert tudom, hogy nem fogják kicserélni mindazon alkatrészt, ami a raktárukban található, hanem csak azt, amit kell.

Vagyis a szervizben tisztában vannak azzal, ez az autó még meg fog érni egy-két olajcserét, levegőszűrő- és gyertyacserét, kerékösszetartás beállítást, miegymást, és nem mindegy, hogy ide hozom vagy elviszem – bizalom híján – máshová! Nevezhetjük ezt szakmai tisztességnek, bölcs előrelátásnak, okos marketingnek  vagy bárminek – de ez az a bizalom, amely működtetni képes egy vállalkozást.

*****
A szerviz honlapja: Olajcsere – Pannon Hunter Pécs

Korábban szerviz témában írtam:

Olajcsere, szerviz és marketing” bejegyzéshez 5 hozzászólás

  1. Nekem a múltkor kicserélték a szelepfedél tömítést. De csak nem akart elállni az olajfolyás. Kicserélték újra – INGYEN! S azt sem mondták, hogy nem a rendeltetésének megfelelően használtam. Korrekt cég. Már két éve ide hordom a Fordomat.

Szólj hozzá!