Nyomulós marketing – ellenállok néhány megoldásnak

Elavult marketing kommunikáció: levél
Elavult marketing kommunikáció: levél

A szájjal és lábbal festők kiadójának

Az önválasztós, önkiszolgálós, keresés alapú marketing idejét éljük, ezért a nyomulós marketing a rohamozó reklámmal nekem már visszatetsző.
Márpedig annál nyomulósabb, erőszakosabb reklám nincs, mint amit a Szájjal és Lábbal Festő Művészek Kiadója művel: elküldi a produktumot (2016-ban például 3.300 Ft; 2022-ben 2.750 Ft értékben) egy erkölcsi feladat elé állítva. Vagy fizetek és így jó embernek gondolhatom magam, vagy nem fizetek és akkor nem vagyok jó ember.

Az utóbbi esetben is két lehetőségem van: nem fizetek és kidobom más emberek keservesen létrehozott munkáját vagy nem fizetek és galád módon felhasználom – ingyen – a képeslapokat, a naptárakat, a matricákat.

Ellenállok a markerting nyomulós változatának

Ha nem e nehéz sorsú emberekről lenne szó, ha nem kötne a szolidaritás vagy legalábbis a „jó ember” önképemhez a ragaszkodás – az ilyen reklám fogást érzékelve a nem fizető  és csomagot elhajító emberek számát gyarapítanám.
Korábban fizettem.
De a jövőben az ilyen típusú marketingre nem fogok ugrani, s így fizetni sem fogok!

Hogy állunk a szolidaritással?

A küldemény kapcsán az is felvetődött bennem, hogy látva az életükért menekülők iránti szolidaritás társadalmi méretű összeomlását (ha ezt nem értené valaki, a migránsok háború elől menekülő tömegeire gondolok), vajon a hazai, már-már szinte rutinszerű támogatások ügyére vajon hogyan hat mindez?  Konkrétan: ebben a gyűlöletkampánnyal mérgezett légkörben vajon csökken-e a korábbi esztendőkhöz mérten a Szájjal és Lábbal Festő Művészek Kiadója számára átutalt pénzmennyiség avagy nem?

Hogyan állunk a korszerűséggel?

Nézegetem a festők kiadója által küldött karácsonyi képeslapokat (lám, újabb utalás a küldeményben a szeretetre, a békességre) és arra gondolok, hogy évek óta nem küldünk képeslapokat, az interneten bélyegnyálazás, sorban állás nélkül megoldjuk az ünnepi jó kívánságokat.
Meglehet, a Szájjal és Lábbal Festő Művészek Kiadója is elmozdulhatna az internetes megjelenés felé (pl. online képeslapküldés), egy-egy műre mondjuk szponzort keresve.

Ha internetes megoldásokban gondolkozik a kiadó, SEO-t illető tanácsaimra, linktámogatásomra, weben fellelhető felületeimre számíthat. Ez nem volna példátlan a gyakorlatomban. (Menhely alapítvány – Budapest. Hajléktalanok)

***

Bognár László

A kétezres évek elején figyelemmel fordultam az online marketing mellett a blog műfaja felé.
A szolgáltató-blog klasszikus „énblogként” indult a Jóljárok Magazin aloldalaként.
A Google számos változtatása a kereső algoritmusában egyre inkább hátrányos helyzetet teremt a sokszálú, sok témát felkaroló klasszikus blogok számára. Ezért a régi blogot frissítem, tartalmi struktúrába szerkesztem. Szolgáltatok.

“Nyomulós marketing – ellenállok néhány megoldásnak” bejegyzéshez 6 hozzászólás

  1. Vezetőknél is azt tapasztalom, hogy problémáik zöme nem a hiányosságaikból adódik!! Problémáik sokkal inkább abból adódnak, hogy erősségeiket „túltolják”! Pl: a túlzott határozottság arrogancia, a túlzott segítőkészség mikromenedzselés.
    Nehéz megtalálni a mértéket!

  2. Sok, sok éve támogatom a Szájjal és lábbal festő művészek kiagóját, és itt a kiadón van a hangsúly. Állítólag egy üzletembert pénzelünk. De nem csak ez bosszant. Évek óta senkinek nem küldök képeslapot, így csak gyűlik, gyűlik, míg egy szép napon kidobom őket. Írtam a kiadónak, hogy célszerübb lenne egy A4-es falinaptár, mert azt használnám, és nem sajnálnám rá a pénzt. Még csak válasz sem érkezett. Elköltöztünk, gondoltam, hogy megszűnik a gondom, hát nem. Most a párom nevére jött egy csomag. Honnan szedik az címeket? Jó nem titkos, de most költöztünk ide.

  3. Nahát erről is írtál! Most kaptuk meg a húsvéti lapjaikat. Eredetileg apukám kapta, de meghalt 3 éve, nem volt szívem lemondani eddig…, de most lemondtam.

  4. 9 éve lakom a jelenlegi címemen, tavaly ilyen idő tájt érkezett küldemény az előző tulaj nevére (több, mint 10 éve meghalt) Azt felbontottam, és emlékeim szerint lemondtam a további megkereséseket. A héten újabb küldemény jött, az elhunyt nevére, ezt bontatlanul, postai úton visszairányítottam a féladónak. 2 nap múlva az én nevemre jött küldemény. Megpróbáltam email-ben lemondani, de a megadott email címük nem működik!!!

  5. üdv. Idén két csomaggal is kaptam. Már tavaly is mérgelődtem. Mit csináljak a képeslapokkal, meg a matricával? Szívesen vennék falinaptárat, asztali naptárat, határidőnaplót, jegyzettömböt, kis noteszt , stb. más hirtelenjében nem jut eszembe … egyszer már megírtam, egyszer már lemondtam… na tessék, akkor most két csomaggal is kaptam, és ugyanazt (még a tavalyi is megvan , a többit már kidobtam) … régen fizettem, de most nem fizetek, mert a haszontalan pazarlást nem támogatom.

Szólj hozzá!