Nyomulós marketing – ellenállok

A szájjal és lábbal festők kiadójának

Az önválasztós marketing idejét éljük, ezért a nyomulós marketing a rohamozó reklámmal nekem már visszatetsző.
Márpedig annál nyomulósabb, erőszakosabb reklám nincs, mint amit a Szájjal és Lábbal Festő Művészek Kiadója művel: elküldi a produktumot 3.300 Ft értékben egy erkölcsi feladat elé állítva: vagy fizetek és így jó embernek gondolhatom magam, vagy nem fizetek és akkor nem vagyok jó ember.

Az utóbbi esetben is két lehetőségem van: nem fizetek és kidobom más emberek keservesen létrehozott munkáját vagy nem fizetek és galád módon felhasználom – ingyen – a képeslapokat, a naptárakat, a matricákat.
Ha nem e nehéz sorsú emberekről lenne szó, ha nem kötne a szolidaritás vagy legalábbis a “jó ember” önképemhez a ragaszkodás – az ilyen reklám fogást érzékelve a nem fizető  és csomagot elhajító emberek számát gyarapítanám.
Fizettem.
De jövőre az ilyen típusú marketingre nem fogok ugrani, s így fizetni sem fogok!

Hogy állunk a szolidaritással?

A küldemény kapcsán az is felvetődött bennem, hogy látva az életükért menekülők iránti szolidaritás társadalmi méretű összeomlását (ha ezt nem értené valaki, a migránsok háború elől menekülő tömegeire gondolok), vajon a hazai, már-már szinte rutinszerű támogatások ügyére vajon hogyan hat mindez?  Konkrétan: ebben a gyűlöletkampánnyal mérgezett légkörben vajon csökken-e a korábbi esztendőkhöz mérten a Szájjal és Lábbal Festő Művészek Kiadója számára átutalt pénzmennyiség avagy nem?

Hogyan állunk a korszerűséggel?

Nézegetem a festők kiadója által küldött karácsonyi képeslapokat (lám, újabb utalás a küldeményben a szeretetre, a békességre) és arra gondolok, hogy évek óta nem küldünk képeslapokat, az interneten bélyegnyálazás, sorban állás nélkül megoldjuk az ünnepi jó kívánságokat.
Meglehet, a Szájjal és Lábbal Festő Művészek Kiadója is elmozdulhatna az internetes megjelenés felé (pl. online képeslapküldés), egy-egy műre mondjuk szponzort keresve.

“Nyomulós marketing – ellenállok” bejegyzéshez 1 hozzászólás

  1. Vezetőknél is azt tapasztalom, hogy problémáik zöme nem a hiányosságaikból adódik!! Problémáik sokkal inkább abból adódnak, hogy erősségeiket “túltolják”! Pl: a túlzott határozottság arrogancia, a túlzott segítőkészség mikromenedzselés.
    Nehéz megtalálni a mértéket!

Szólj hozzá!