Mobilkommunikáció – okostelefon generációk

A vezeték nélküli telefonálás sokáig utópiának tűnt azok számára, akik még a múlt század hatvanas-hetvenes éveiben  vezetékes telefonhoz  sem tudtak hozzájutni.  Évekig is eltarthatott, míg a számigénylésből saját számra kötött készülék lett. Ha meg egy másik városba akartunk telefonálni, azt a központtól külön meg kellett rendelni. A külföldi hívásokról nem is beszelve. Előfordulhatott, hogy napokig nem tudtak kapcsolni szomszédos országokat…

Tömeges sms-küldésre is alkalmas mobileszközök – online marketing

Mindez szinte felfoghatatlan akkor, amikor mobiltelefonjaink révén egyfolytában kapcsolatban állunk egymással. Bárhol lennénk, szinte minden percben csöröghet a telefonunk és mi is bármikor felhívhatunk másokat. Még autóvezetés közben is folyton csevegünk ismerőseinkkel, családtagjainkkal vagy üzleti partnereinkke (persze csakis kihangosító segítségével). Ilyesmit gyerekkorunkban csak tudományos-fantasztikus filmekben láttunk – és nem is hittük igazán, hogy valaha megvalósulhat.

A legelső vezeték nélküli készülékek egyébként tényleg „autós rádió-telefonok” voltak, utcára gyalog nem vihettük magunkkal, ugyanis túl nagyok és nehezek voltak ahhoz, hogy táskába vagy zsebbe belefértek volna. Aztán rohamos fejlődés következett a mobil szolgáltatás területén (amely a telefonokra irányuló marketing lehetőségeit is kiszélesítette, köszönhetően az internetnek és az elszaporodott mobilapplikációknak).

Az első generációs mobiltelefonokat még kizárólag beszélgetésre használták, majd fokozatosan bővítették a funkciókat hangpostával, sms-küldéssel-fogadással, később a képek küldése is lehetővé vált, mígnem a gyártók rajöttek, hogy más technológiákat is integrálhatnak mobiltelefonjaikba.  A legkorábbi okostelefon egyszerre volt e-mail fiók, fax, személyhívó és címjegyzék. Ezen is túllépve az elmúlt években a mobil telefon verbális kommunikációs eszközből internetes böngészésre, e-mail olvasásra, fotók készítésére, tömeges sms küldés kezdeményezésére, ezernyi alkalmazás futtatására is alkalmas multimédiás eszközzé vált. Jelenleg a negyedik generációnál tartunk, de már itt az ötödik: Az újabb lépésre már nem is annyira a felhasználók, hanem az eszközök közötti adatáramlás grandiózus volta miatt van szükség.

– Az 5G valójában a gépekről szól – mondta az Intel Data Center Group alelnöke. – Több tízmilliárdnyi gép és érzékelő fog csatlakozni és ezáltal meghatározza a jövő hálózatának működését.

Térségünkben 2020 környékén várható  a gyors adatátvitelt biztosító ötödik generációs távközlési szabvány bevezetése és elterjedése, ami a gazdaság és a mobil marketing területén is jelentős fejlődést eredményezhet.

Okostelefon-alkalmazás, mobil marketing szolgáltatás, telefonos iparág – gazdaság, tömeges sms, mobil generációk

Bognár László

A kétezres évek elején figyelemmel fordultam az online marketing mellett a blog műfaja felé.
A szolgáltató-blog klasszikus „énblogként” indult a Jóljárok Magazin aloldalaként.
A Google számos változtatása a kereső algoritmusában egyre inkább hátrányos helyzetet teremt a sokszálú, sok témát felkaroló klasszikus blogok számára. Ezért a régi blogot frissítem, tartalmi struktúrába szerkesztem. Szolgáltatok.

“Mobilkommunikáció – okostelefon generációk” bejegyzéshez 1 hozzászólás

Szólj hozzá!