Marketing nyál – kaland a TESCO-ban

A marketing nyál a TESCO-ban csorog

Nézem a siklósi TESCO áruházból kifelé igyekezve a kiadandó üzlethelyiségét takaró óriási plakátot, amely szerint itt hamarosan új üzlet nyílik.
A hatalmas plakáton egy fejhallgatós nő is látszik, boldogan mosolyog, szája, úgy egy méterre tőlem a szemem magasságban helyezkedik el. Életnagyságúnál kicsit nagyobb, nyitott száj ez, és a lány hófehér alsó és felső fogsora között tömör nyálcsíkok húzódnak. Hm, ez marketing nyál.

Fénykép készül Forte filmre…

Arra gondolok, hogy érdemes volna lefotóznom és megmutatnom a blogomban. Lám, mekkora marketing hibát lehet elkövetni, amikor a nagyítás előtt nem ellenőriznek egy fotót, nem készítenek helyette másikat vagy nem nyúlnak bele digitális javító programmal.

A gondolatot tett követi, előveszem a telefonomat és képeket készítek.

Ekkor határozott léptekkel egy úr közelít felém s így fordul hozzám:
– Megkérdezhetem mit fotóz, amikor nálunk tilos fotózni?
– Uram, szívesen megmutatom, hogy ezt a marketing hibát örökítem meg! – lépek a plakáthoz, s mutatom a nyálcsíkokat. Hadd tanuljanak ebből mások is – folytatom -, ilyet nem lehet csinálni, mert ez taszító, gusztustalan!
– Mivel a TESCO-ban tilos fotókat készíteni, felszólítom, hogy a jelenlétemben törölje a fotókat a készülékéről.
– Nem törlöm! – felelem határozottan, majd így folytatom. Ha a fotót tenném közzé, az egy egyszerű marketing témájú bejegyzés volna, és éle nem a TESCO-ra, hanem egy reklám szakmai hibára mutatna. Viszont, ha nem a képet teszem közzé, hanem „csupán” leírom, hogy a TESCO ragaszkodik a nyálához, arról felvétel nem készíthető, akkor már messzire jutunk az eredeti célkitűzésemtől.
Hiszen a TESCO nyála engem nem érdekel, viszont a marketing igen.
– Felszólítom, hogy törölje a felvételeket! – makacskodik az úr.
– Nem törlöm! – felelem.
Az úr köszönés nélkül elindul az üzlet vevőszolgálati pultja felé, mire én is – otthagyva a nyáladzó plakátot – elindulok a parkoló felé.

***

És egy kis archív TESCO-zás blogokban:

100% magyar baromfi

Szolgáltatás, marketing, insight

Bognár László

A kétezres évek elején figyelemmel fordultam az online marketing mellett a blog műfaja felé.
A szolgáltató-blog klasszikus „énblogként” indult a Jóljárok Magazin aloldalaként.
A Google számos változtatása a kereső algoritmusában egyre inkább hátrányos helyzetet teremt a sokszálú, sok témát felkaroló klasszikus blogok számára. Ezért a régi blogot frissítem, tartalmi struktúrába szerkesztem. Szolgáltatok.

Szólj hozzá!