blog

Marketing? – ADSL hibaelhárítás extra felárral

Ma reggel – amíg működött a telefonunk! – bejelentettem kedves (T-vel kezdődő) szolgáltatómnak: a szélessávú internetkapcsolatom nemhogy nem széles, hanem annyira vékonyka, hogy nincs is!
A hiba felvevője lazán közölte: viharos gyorsasággal, azaz 48 órán belül ki fogják javítani a hibát. Ám ha még ennél a picinyke időnél is kevesebb alatt szeretném a rendesen fizetett szolgáltatásomat igénybe venni, akkor + 6.000 Ft-ért hat óra alatt helyrepofozzák!

Na, ekkor kiszaladt alólam a marketingpapucs, hanyatt vágtam magam ekkora szemérmetlenségen. Miért kellene nekem plusz pénzt fizetnem azért, hogy a lehető leggyorsabban jussak ahhoz a szolgáltatáshoz, amelyért eddig már több, mint egymilliót kifizettem, amelyért most is fizetek, amíg ezt a pofátlanságot hallgatom, ahelyett, hogy dolgoznék?

Nem ragozom, ragaszkodtam a térítésmentes, de gyors javításhoz.

Kis idő múlva már a telefon sem működött, a szomszédban sem, sőt, az még most sem működik. Vajon mennyibe kerülne, hogy extra gyorsan, még ennek a hétnek a végén tudjak majd telefonálni?

9 hozzászólás

  • tajhamer

    Nekünk a tavaly év végén volt gondunk a Tés szolgáltatóval. A leveleinket nem küldték el rendesen, vagy egyáltalán (a délben elküldött levél hamarabb érkezett meg, mint a reggeli – ha egyáltalán megérkezett, és még más hasonló finomságok). November végétől Dec. közepéig szívattak, pont a legforgalmasabb időszakban (netünk volt, csak levelezésünk nem). És juteszembe, írtam is egy hosszúúúú-hosssszúúú panaszlevelet nekük, de arra még a mai napig nem kaptunk választ…
    Remélem a jelen eset nem lesz hasonló… Egyébként javaslom, hogy minden beszélgetést jegyezz le (remélem nem baj, ha tegezlek) percre pontosan (kivel beszéltél, mikor, mit ígért, stb), még jol jöhet…

  • EL LOBO - A farkas

    Kedves Tajhamer!
    Ma reggel 7-től visszaállt a régi, azaz a tegnapi rend: se telefon, se Internet.
    Hibabejelentés két házzal arrébról, aztán most, kb. egy órája dőzsölök, mint egy európai városlakó: telefonom is van, szélessávú Internetem is, nemcsak a mobilom! Jó dolog európainak lenni!

  • Horváth Attila

    Részvétem!

    Nekem tegnap állt be a nagy krach. A modem óránként kétszer veszítette el a szinkront, és kb 20 percenként talált rá újra, majd néhány perc múltán ismét elalélt.

    Hívtam az összes lehetséges hibabejelentő számot – vicces, hogy amit a szerződésben megadtak, nem is volt jó. Megtudtam a “frankó” számot, hívom, oké. Megadom, melyik előfizetéshez tartozik az internet előfizetés – erre bemondja, hogy ja, bocs, az céges (tudom, és ez a céges bejelentő, már bocs). Sebaj, azt mondja, átkapcsol. Várok. Megszakad.

    Kezdem újra. Eljutok egy kezelőig. Mondom, mi a problémám. Oké, kapcsol a hibabejelentőhöz, csak előbb kikérdez, mindenféle ügyfélszámról, jelszóról tudakozódik. Az egyik 5 jegyű, de neki 4 jegyű kell. Majd: ja, bocs, az ötjegyű.

    Továbbkapcsol. Következő munkatárs (nem, még nem a célszemély!). Újra elmondom, mi a gond. Oké, kapcsolom a műszaki kollégát. Köszönöm, várok.

    Automata hang: “A várakozási idő előreláthatólag 3-4 perc. Jó, rendben. Pár perc múlva: “..több, mint 4 perc”. Sebaj. 10 perc múlva: “Hívása fontos számunkra, ezért kérjük, próbálja meg később!” (sic!).

    Ennyit intézem az első 40 percben.

    Néha magához tért a kapcsolat, néha elveszett – igénybe vettük tehát a jó öreg betárcsázós verziót, az legalább működött.

    Délután 5-re sikerült átverekednem magam a menürendszeren, és végre találtam egy műszaki embert, aki valóban készségesen kielemezte a hibát. 31 perc beszélgetés után – közben lefuttatott egy tesztet is, és meg is találta a hibát – jelezte, hogy kész a hibajegy, a kollégák hamarosan megkezdik a javítást.

    Ma reggel óta hibátlanul – reméljük, így marad – működik a szolgáltatás.

    Nem az a baj, ha avlahol hibáznak – én sem dolgozom hibátlanul. De a hibabejelentésnek ennél lényegesen gördülékenyebben kéne mennie.

    Tavaly az otthoni előfizetésem egyszer 2 hétig nem ment, és naponta hívogattam az ügyintézőket. Tudtam, hogy velük teljesen feleslegesd ordítozni, nem ők hibáznak, ők csak végighallgatják a caslódott felhasználókat. Nagyon (nagyon!) nehezen eljutottam akkor egy műszakihoz, aki végül megoldotta a problémámat, de addigra már súlyos fenyegetéseket kellett megfogalmaznom, hogy egyáltalán beszélhessek egy műszakival, aki nem azzal kezdi, hogy telepítsem újra a számítógép összes szoftverét, hanem megnézi, mi a túró van náluk hardware oldalon. 10 perc alatt oldották meg a hibát, amikor ahhoz az emberhez került az ügy, akit sikerült kibalhéznom.

    Ja, a piacvezető szerep elkényelmesíti a szolgáltatókat.

    Tán ennyi a tanulság, a többi néma csend.

  • EL LOBO - A farkas

    Sziasztok!
    Nos, az ADSL most már rendben van!
    Ám félek bevallani, amikor a hibát telefonon akartam bejelenteni, akkor bizony a nyomógombos izélés nagyon megizzaztott. Vagy én nem értem a kérdéseket, s valahol rossz számot nyomok, vagy hülyén kérdeznek – mindenesetre olyan helyet a 1412-őn én nem találtam, hogy embernek vagy gépnek hibát lehessen bejelenteni. Ennyit a hibabejelentő funkcióról. (Üzleti ügyfél kategóriában buktam meg.)
    Végül cselhez folyamodtam: a 1435-ön, a telefonosokon át kértem az ADSL-eseket. És ez bejött.
    De ne terjesszétek! 🙂

  • Horváth Attila

    Stimmel.
    A szerződésen az 1234-es számot írták, sőt, kb. egy héttel az eset előtt ezen beszéltem velük, majd a mikor az legutóbb nem volt alkalmas a hibabejelentésre, hívtam a 1412-es számot, majd végül én is a 1435-ön kötöttem ki. De az sem volt egyszerű – szerintem lehetett náluk valami nagyobb gubanc.
    A lényeg, hogy megoldódott.

  • EL LOBO - A farkas

    Hahaha, napokig döccent, aztán ma, 12-én végleg megfeneklett az ADSL-em! Bár volt annyi sikerélményem, hogy a telefon működött és SIKERÜLT elérnem egy ügyintézőt, aki kapcsolt egy másik, un. ADSL ügyintézőt!
    A telefonszámok most másképp funkcionálnak, az egyik a magán-, a másik az üzleti előfizetőknek szól, nem úgy, mint a hónap elején.
    Mesebeli ADSL ez: hol volt, hol nem volt. De most már van megint!

  • Adslakciók

    Szintén T-com területen, de a Dunawebnél történt, hogy a hűségnyilatkozat lejárta után próbáltam egy az új belépőknél kedvezőbb árat kialkudni. Természetesen nem kaptam jobb árat, sőtt még az újbelépős árat sem adták meg. Többet kell fizetnem 2 éves jólfizető ügyfélként, mint annak aki az utcáról esik be. Benyeltem… Majd kértem a sávszélesség emelését, 1M-ról 8M-ra. Jött is a hihetetlen válasz. Fizessek be a sávszélesség emelésre (értsd: havidíjemelés) nem emlékszem pontosan, de nagyságrendileg 3000.- Ft-ot.
    Azt hittem leesek a székről, hát ilyet?
    Komolyan monom, banánért sorbanállni nem ilyen megalázó.

  • EL LOBO - A farkas

    Kedves ADSL akciók!
    Látom, nyesed a témát :-), s így talán arra a kérdésre is tudsz válaszolni, amit a lépcsőházunkon végigronduló spagóca (telefonvezeték) láttán teszek föl magamnak: ha más is lesz a szolgáltatóm, ezeken a MATÁV fedőnévvel a múlt évezredben elhelyezett zsinórokon vajon mekkora sávszélesség a maximum?
    A legjobb volna valamilyen hotspot-rendszert kivárni, amelynek segítségével bármikor, bárhonnan, bármennyit, kitűnő sebességgel, alacsony áron…
    Aki ezt lépi meg legelőször, nálam az lesz a nyerő!
    Az ajánlatokat “olcsó égi ADSL” jeligére ide kérem 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük