Marketing: a bőséges csere

A szolgáltató magatartásáról, a kiszolgálás kultúrájáról

Egy csokornyi domaint vittem a múltkoriban egy tárhely szolgáltatóhoz, ott helyezve el néhány honlapot. Egyetlen barátságos gesztust nem tettek, nem volt egyetlen mozdulatuk sem, amiért ne vasaltak volna be rajtam valamennyit, miközben ők tévedtek egyet-kettőt, de tévedéseikért nem kértek elnézést. Az volt a benyomásom: futószalagon gurulnak ott a dolgok, a legfontosabb az, hogy kiszedjék az utolsó fillérig, ami jár, esetleg valamennyivel többet is, a többi meg nem számít.

Persze a honlapon, vagyis az online marketing bázisán fűt-fát beígértek – igazolva az igazságot, mely szerint nem szabad ellenőrzés nélkül mindent elhinnünk, amit honlapon ígér egy-egy szolgáltató.

Az ilyen eljárásmód aztán szépen elraktározódik az emberben, s az első alkalom, amely valamiféle előnnyel kecsegtet, szakítani fogja az igen szerény erejű kohéziót szolgáltató és a szolgáltatást igénybe vevő között. Pedig látszólag minden az előírt ügymenet szerint történt.

A bőséges csere

Azt tapasztalom, hogy általában a nagy cégek hajlamosak az ilyen típusú munkamenetre, mintha sohasem hallottak volna még a BŐSÉGES CSERE fogalmáról, legfeljebb a monopolhelyzettel való visszaélésben jeleskednek.

Pécsett például elmulasztották az új év új buszjegyeit időben kinyomtatni, velem, az utassal fizettetve meg a 210 és a buszon kínált 280 Ft-os ár közötti különbséget is, utazásonként 70 Ft-tal károsítva meg. Le vagyok sajnálva, nem számítok? Buszon egyébként ritkán utazom, de most muszáj volt, mert a közútra terpeszkedő jég miatt nem tudok kiállni az utcánkból, s az önkormányzat hiába közli a tízmilliós nagyságrendeket, amelyeket jégmentesítésre szán, engem nem ez érdekel, hanem az, hogy tudok-e közlekedni!

Tehát azt gondolom, a bőséges csere fogalmát újra kellene értelmeznünk „össztársadalmilag”, mert az ilyen törekvés nem hagy keserű szájízt maga után, amelyből van már éppen elegendő, sőt ellenkezőleg, növeli az elégedettségünket és javítja a „társadalmi közérzetet”.

Azok a vállalkozások, amelyek most rukkolnak elő a vásárló, a szolgáltatást igénybe vevő becsületes, a névértéket meghaladó kiszolgálásával, nagyobb eredményt érhetnek el a goodwilljük növelése terén. Ugyanis most nagyon kontrasztos lesz a különbség az erőszakos lenyúlás módszerei és a bőséges csere udvariassága, többletértéke között.

***

Szolgáltatásmarketing
Az online marketingről ezen a honlapon még: online marketing

Bognár László

A kétezres évek elején figyelemmel fordultam az online marketing mellett a blog műfaja felé.
A szolgáltató-blog klasszikus „énblogként” indult a Jóljárok Magazin aloldalaként.
A Google számos változtatása a kereső algoritmusában egyre inkább hátrányos helyzetet teremt a sokszálú, sok témát felkaroló klasszikus blogok számára. Ezért a régi blogot frissítem, tartalmi struktúrába szerkesztem. Szolgáltatok.

Szólj hozzá!