Keresőoptimalizálás az online marketingben, a keresőmarketingben

Keresőoptimalizálás és kapcsolódásai
Keresőoptimalizálás, SEO és kapcsolódásai

Keresőoptimalizálás, online marketing 2015-2021

A jövőben történő események, tendenciák körvonalainak megrajzolásakor nyilván a múlt és a jelen történései adják a támpontot.
Így a keresőoptimalizálás (SEO) 2021-es várható tendenciáit a megelőző évek tendenciáiból, híreiből is kiolvashatjuk.
Először nézzünk is meg egy táblát, amely öt év kereséseit mutatja Magyarországon (2016 márciusától 2021 márciusáig), hogy kiolvashassuk a szükséges tendenciákat.

Eme öt esztendő tendenciái alapján aligha várható, hogy a keresőoptimalizálás – pláne a a honlap készítés terén – bővülő piaccal számolhatnánk.

Google keresőoptimalizálás

A Google igen erős előnnyel rendelkező piacvezető az online keresések piacán Magyarországon. Ezért a keresőoptimalizálás alapvetően a Google szabályai szerint, a Google keresőre történik.

Ám a keresőkirály mindig kész meglepetést okozni!

2017 első felében állított a nemzetközi szavak szűrőjén, s a magyar nyelvű Google keresőben elsöprő erővel jelentek meg az angol nyelvű találatok. A fentebb mutatott ábrán így már nagyon csalóka a SEO szóra keresések nagy száma, mert erre a keresésre – hangsúlyozom, a magyar keresőben, a google.hu alatt – nagyon komoly mennyiségben már nem magyar honlapokat, blogokat kapunk eredményként.
A szűkebb, nem – vagy csak alig táguló – piacon már más marketing eszközöket kell bevetnie a piaci előnyre törekvő ügynökségeknek, keresőoptimalizálással foglalkozó szakértőknek, tanácsadóknak. Felértékelődnek a már meglévő ügyfelek, nagyobb figyelmet kell fordítani az ő megtartásukra!

Öntanuló rendszerek jelentek meg a keresőoptimalizálásban

2015 végén megváltozott a Google+ rendszere, sőt később már meg is szüntették és 2016 elején beígérték: új, öntanuló, folyamatos működésű algoritmussal jelentkezik a Pingvin. Így a honlapok “linkelési rendszere” folyamatos “felügyeletet” kap, a fekete kalapos megoldások azonnal kiszűrésre kerülnek. Vagyis a jók megkapják méltó jutalmukat a keresőben, a rosszak pedig elnyerik méltó büntetésüket, hátrasorolás révén.

Az elmúlt években az online marketing, a keresőmarketing szakmai ismeretei szélesebb körben terjedtek el, az eszközök, platformok bővültek, nagyobb hangsúlyt kaptak a vizuális eszközök – mindezek miatt így sokkal több tudásanyaggal, jóval több webhelyen történő megjelenéssel és aktivitással lehet csak eredményt elérni.
Az persze köztudott, hogy a keresőoptimalizálás az online marketing része. Ezt az ismeretünket erősíti meg az alábbi tábla:

Az online marketing és keresőoptimalizálás táblája.
Az online marketing részterületei

Ha nehezebb lesz az organikus találatokat növelni, vagyis a helyezéseket javítani, akkor felértékelődhet az Ads (régi nevén AdWords), a Google hirdetési rendszere sőt a Facebook hirdetések rendszere is.
Az Ads új piacot is jelenthet, mert a hatékony működtetéséhez szinte már doktori disszertáció szükséges, olyan nagy mértékben növekedett meg a szükséges tudásanyag ezen a területen is. Egy kis- vagy középvállalatnál nem biztos, hogy lesz mindehhez önálló kapacitás.

A keresőoptimalizáláshoz affinitást érző embernek évente is számos új fogalommal kell megismerkednie. Az utóbbi évek termése például a Content SEO, vagy mondjuk az LSI (a Latent Semantic Indexing, vagyis magyarán szólva a Látens Szemantikus Indexelés).

A piaci verseny során mindig lépést kell tartani az aktuális trenddel. Így például 2018-ra fordulva 160-ról 320-350 karakterre bővült description meta tag előnyét használhattuk ki, hogy néhány hónap múlva a visszavont szabályok nyomán visszaállhassunk 160-ra.
Ám ahogy jönnek az új terminus technikusok, úgy mennek is a régiekből. Így köszönhettünk el például a PageRank fogalmától (hogy a MOZ számtalan híve a Page Authority fogalmára cserélje azt).

Hogy mi várható még a következő években a keresőoptimalizálás terén?
Majd meglátjuk 🙂

***

Keresőoptimalizálás: átfogó blog bejegyzések

3 hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük