Unortodox keresőoptimalizálás
Egy fárasztó hét végén rácsodálkozik az ember a Jóljárok Magazin „felengedésre váró” napi apróhirdetéseire, a linkkatalógusba tett ajánlatokra – mi mehet ebből a nyilvánosság elé és mi nem, s a java bizony megy a kukába!
Hiába írjuk le, hogy egyetlen honlapcímből, esetleg egyetlen telefonszámból vagy e-mailből álló apróhirdetés nincs, nem létezik, mert az már kevesebb, mint egy molekula, és ezáltal atomjaira hullik az információ. Csakazértis. Több tucat.
Társkeresés címszó alatt nem juthat fel a „fél órára mindenem a tiéd” szöveg, mert társat sokféleképpen kereshetünk, de ez így, drága Cuncimókus feladó, szóval ez így nem működik.
De mindez hagyján, mert az igazi nyomasztó élmény a nem kért, vagyis hivatalos nevén a kéretlen e-mailek bontásakor kiömlő őrület.
E-mail neked, ha kell, ha nem kell
Itt van teszem azt az az ajánlat, amely sok száz, ugyanolyan szövegű apróhirdetés feladását ígéri a velük kapcsolatban álló portálokon, kevéske pénzért bazi nagy üzletet ígérve, mondván, ezzel az eljárással a keresőoptimalizálás új, hatékony, olcsó, gondolkozni sem kell megoldását szállítják nekünk!
Más üzletét sem rontanám, de a keresőoptimalizálás terén az én tanácsomat kérőknek azt tanácsolom, gondolják végig a következőket, mielőtt jelképesen a szolgáltatást felajánló tenyerébe csapnak:
- biztosan jó-e az, ha kéretlen levelekből próbáljuk felvirágoztatni a cégünket?
- jó volna-e ellenőrizni a szolgáltatást tukmáló referenciáit és eredményeit?
- van-e olyan szervezet, amelynél érdeklődhetünk a szolgáltatását olyan szép szavakkal ígérő felől?
- elolvastuk-e már a Google keresőoptimalizálásra vonatkozó irányelveit?
A keresőoptimalizálás csődje felé
Én kiváltképp azon gondolkoznék el, hogy vajon a kereső mennyire fog örülni annak, hogy ugyanazt a szöveget, a honlapunkra mutató linkkel százszámra fogja látni? Hogy az anchor text (a szöveg, amelyre az url-ünk kerül) több száz helyen, ráadásul egyszerre, egy időben, ugyanaz?
Vajon ez az egész eljárás nem meríti-e ki a linkekkel történő csalás fogalmát?
Ha valaki ezekre a kérdésekre megnyugtató választ ad önmagának, akkor én dehogyis mondom azt, hogy ne tegye. Vegye csak meg azt a néhány száz apróhirdetést. Elvégre olcsón van.
***
Alapismeretek a keresőoptimalizáláshoz:
Keresőoptimalizálás, honlapoptimalizálás
- Keresőoptimalizálás az online marketingben
- A keresőoptimalizálás kérdései és az idő múlása
- Pécsi honlapok: honlapkészítés + keresőoptimalizálás
- Keresőoptimalizálás, gerillamarketing, blog – előadásra készülődöm
- Frissült az ingyenes SEO ismeretterjesztő honlap
- Séta és SEO
- Csodák a SEO egén
Korábban egy apró észrevétel az apróról:
A kétezres évek elején figyelemmel fordultam az online marketing mellett a blog műfaja felé.
A szolgáltató-blog klasszikus „énblogként” indult a Jóljárok Magazin aloldalaként.
A Google számos változtatása a kereső algoritmusában egyre inkább hátrányos helyzetet teremt a sokszálú, sok témát felkaroló klasszikus blogok számára. Ezért a régi blogot frissítem, tartalmi struktúrába szerkesztem. Szolgáltatok.
A szakirodalom szerint 15 mp-en belül töröljük ki a kéretlen leveleket. Nekem ez picit többe kerül mert egyből leiratkozom a kéretlen hírlevélről és biztos ami biztos még be is teszem a levélszemét szűrőbe.
A tiéd a bölcs eljárás!
De nekem sajna vannak szakmai kiváncsiságból eredő, valamint ügyfeleim által „kikövetelt” feladataim, így pl.a „nagyszerű és kihagyhatatlan ajánlatok” véleményezése 🙁