Hogyan szólhatok hozzá a bloghoz?

Blog, interakció, online marketing

A blog felülete csodálatos alkalmat teremt a párbeszédre, a hozzászólásra, a vitára, “elegánsabban” megfogalmazva az interakcióra.
Ennek óriási jelentősége van az online marketingben, közelebbről a keresőmarketingben, és még jobban szűkítve a jelentéstartalmat – a keresőoptimalizálásban.

Ezt a jótékony hatást a hozzászólás több csatornán át éri el.

  • Egyfelől a hozzászólás tartalma által növelhetjük a cégünkre, személyünkre vonatkozó goodwill-t, jó hírnevet,
  • másfelől a linkünk által a honlapunk látogatottságát, erejét,
  • sőt ezen tényezők által a keresőkben elfoglalt helyezésünket is (ami tovább növeli látogatottságunkat).

A hozzászólás technikája

Ahány ház, annyi szokás – vagyis ahány blog, annyiféle megoldás lehetséges.
Van, ahol a hozzászóló nevének, e-mail címének, honlapja címének (már ha az utóbbi van egyáltalán) megadása után egy captcha kitöltését is el kell végeznie. Ez lehet betűk és számok kombinációja, de lehet képek kombinációja is.

 

Ha konkrétan ezt a blogot vesszük górcső alá, akkor a hozzászólás mezőbe lépve kép fogad bennünket.

 

A hozzászólás megírása után annak elküldéséhez két lehetőségünk kínálkozik:

  1. rákattintunk a négy kis ikon valamelyikére és vagy  a WordPress.com-on, vagy a Twitter-en, vagy a Facebook-on vagy a Google Pluson át (feltéve, hogy az adott helyen regisztrált felhasználók vagyunk) engedélyezzük önazonosságunk megadását és küldjük a hozzászólást;
  2. kitöltjük a megadott mezőket majd rákattintunk a Hozzászólás küldése gombra.

A blogok gazdáinak jelentős része valamilyen védelmet használ a kéretlen reklámok, a rosszindulatú hozzászólások ellen, így ne lepődjünk meg, ha hozzászólásunk nem azonnal jelenik meg.
Vagy kapunk értesítést vagy nem, de lehetséges, hogy gondolataink csak azt követően jelennek meg, miután ellenőrizte a blog adminisztrátora: releváns, normális hozzászólást küldtünk a blogjára.

Ahol technika működik, és ráadásul emberi tevékenység is van a dologban, ott hamar bekövetkezhet műszaki vagy emberi hiba.
Ezért hosszabb, fontosabb hozzászólásainkat elküldés előtt érdemes másolatban megőrizni, hogy hiba esetén ne kelljen újraírni azt.

*****

A hozzászólások moderálásával kapcsolatban ezt az írást ajánlom:

A moderáció szükségességéről

A válaszatás fontosságáról:

Miért érdemes válaszolni a blog hozzászólásokra?

“Hogyan szólhatok hozzá a bloghoz?” bejegyzéshez 4 hozzászólás

  1. Amellett, hogy ebben igazad van, még egy tendenciára is érdemes figyelnünk. Ez pedig nem más, mint hogy a blogok világáról áttevődött a hozzászólások jelentős mennyisége a Facebookra.
    Viszont eszembe juttattál egy korábbi bejegyzést a Bognár Stúdió seo-keresőoptimalizálás blogjából, amit most PS be is integrálok a bejegyzésbe.

  2. A sikeres keresőoptimalizálás (SEO) egyik komoly pillére a folyamatos és széles jelenlét az Interneten.
    Persze ez nem holmi passzió miatt van így, hanem azért, hogy minél több látogatóhoz eljusson a hírünk és címünk.
    A Bognár Stúdió valamennyi itt megnevezett platformon jelen van, sőt még a Trumbl-ot is ide vehetjük. (Ez egy microblog fajta.)

Szólj hozzá!