blog

Házassági évforduló egy bonyolult világban

házassági évforduló
házassági évforduló

Csütörtökön Szigetváron egy rövid, gerillamarketingről szóló előadást tartottam a kamara roadshow-ja tagjaként. (Válságmenedzsment a KKV szektorban).
A rendezvényre a szigetvári házasságkötő teremben került sor.

Arra gondoltam (és így is nyitottam az előadást), hogy ebből a teremből az emberek úgy lépnek ki, hogy vélhetően az jár a fejükben: ami most jön, az a béke (és a felhőtlen boldogság, továbbá a megelégedettség) ideje lesz.

A házasságkötés pillanatában kevesen gondolnak úgy a házasságra, mint Al Ries és Jack Trout a marketingre – azaz, hogy ez bizony háború (is) lesz!
(A szerzőpáros híres könyvének címe: Marketingháború.)

Az ajándékozás ügye a harmincharmadik házassági évfordulón meglehetősen bonyolult feladat.
Gondoljunk csak bele: évente a név- és születésnapot, a karácsonyt és a húsvétot ideszámolva (a nőknapját és az egyéb apróbb alkalmakat leszámítva is) a 33 x 5 = 165 képletet kapjuk.
Tehát most a százhatvanötödik alkalom adódott arra, hogy bizonyítsam leleményességemet…

Miközben ajándékválasztási céllal a szupermarketet jártam, az újságos standról felemelt mutatóujjával Szili Katalin figyelmeztetett: pécsi vagyok! Ha nem is élőben, de a 168 óra címlapjáról kaptam az üzenetet – nem elég az ajándékozás szép gondja, hamarosan még polgármestert is választhatok.
Aztán este rápillantottam a tv képernyőjére, ahol Orbán Viktor marasztalta el az Egyesült Államokat, mint a régi világ letéteményesét. (Marx erősen forgott a sírjában, de a pörgés sebességének képletével most nem bajlódnék.)
De nem is ez az érdekes, hanem az, hogy a Hír TV a viktoros “évértékelés” során mekkora médiasztárt faragott Páva Zsolt ábrázatából. (Ő a FIDESZ pécsi polgármesterjelöltje – könnyítenék a helyzeten).
A nem pécsi tévénézők nyilván csodálkoztak – ki a frász lehet ez a gyakran mutatott, tehát nyilván fontos, ámde nem ismert pasas.
Lám, a kampány megkezdődött…

Hirdetés:


***

Koraeste koncerten voltunk az asszonnyal. Szép, őszinte koncert volt, a Liszt Ferenc Zeneiskola tanári koncertje – félig hivatalból, félig örömből mentünk el.
Tanárokról, pedagógussorsról, oktatáspolitikáról viszont egy kampány hangulatában semmit sem mondanék. Hiszen most mindenki azt harsogja: eljött a politikamentes, boldog, szakmai jövő kora.

Hmmm, persze tudjuk: a házasság és a marketingháború is a felhőtlen béke hirdetésével kezdődik el.

***

Kapcsolódó írások:

Nagyon civil blog-bejegyzés: házassági évforduló

Gerillamarketing: keretbontási lehetőségek egy előadáson

Szentlőrincen jól forgatják a klasszikus marketinget

14 hozzászólás

  • lucifer

    Hát igen. Ahogy jó Virág et. után mondani szokás, az élet tényleg nem habos torta, de ettől függetlenül vannak benne mazsolák. Most egy kicsit kevesebb lesz. De koncentráljunk a házasságra. Hátha! 🙂

  • Malvina

    Már miért? Nehogymá’ azt mondjad,hogy házasságon és mazsolán innen és túl ne lenne élet! Ez kész mézeskalács-szív és konyhai falvédő lenne : fazekunkban meleg a bab, ásó-kapa, mondta a pap! :::))

  • Malvina

    Asszony:
    Az én szívem kisóra, szerelem a rugója.
    Mindig csak azt ketyegi:
    ki a férjét szereti,
    sült libával, főtt gombóccal
    folyton-folyvást eteti.

    Férj:
    Az én szívem egy nagy gyomor,
    ha éhezem, az nagy nyomor.
    Aki szívem eteti,
    csakis aztat szereti.

    Asszony:
    Sütni, főzni nem nehíz!
    Csak meglegyen rá a píz!

    De pízük elfogyott,
    nótájuk megváltozott:
    Sparhelt mellett már nem állunk,
    éjjelente mással hálunk…

    …s kezdjük újra énekünk:
    Az én szívem kisóra……….

    ::))))

  • EL LOBO - A farkas

    Modernizált falvédünk és szolgálunk:

    Nézhetek rád ifjan, vénen,
    Tőled dagad a részvényem!

    Szépen izzik a sparhelted,
    Hites urad feltüzelted!

    Fazekadban krumplik áznak,
    Emailembe belemásznak
    Illatukkal!
    Esszük azt majd, talán heten,
    Vagy eladjuk az Interneten
    A webáruházban!

  • Héder Sándor - A kreaktivista

    Nem a házassági évfordulóról jut eszembe, hogy néha mást lenne érdemes csinálnunk, mint amit az ösztönünk diktál. A mai marketing háborúban azt veszem észre a többség stratégiája az erősebben ugyanazt: több reklám (meg háromszorozódtak a spamek az inboxomban), nagyobb engedmény, biztosítási ügynök heti három hívása stb. Félek a politika is ezt a stratégiát választja.
    Ebben a háborúban könnyen elveszíthetjük évtizedes kapcsolatainkat.
    Örömmel tapsztalom olyan is akad aki picit le tud lassítani, törödni avval ami igazán fontos.

  • Malvina

    ” erősebben ugyanazt ”
    És persze többször is… de hát ez a manipuláció non plus ultárja! Egyébként érdekes kép jelent meg előttem, ahogy ezt olvastam. Szóval, ha egyenletesen kívánunk egy adag festéket szétoszlatni egy felületen, akkor azzal, ha erősen és furton-furt elkezdjük nyomni a felületre előzetesen feltett kis festékkupacot – mondjuk az ujjunkkkal a felületre, akkor láthatjuk, hogy az anyag sűrűje a középpontból, a centrumból kitolódik a perifáriára. Szóval már mindent értek! Köszönet érte Héder Sándornak! ::)))

  • chiara

    Jajj, ezt az “erősebben ugyanazt” én úgy ismertem, mint “ugyanabból még több”. Watzlawick és társai írnak róla a Változás c. könyvben. Nem marketing, hanem pszichológiai szempontból. Az a lényege, hogy ha egy problémát nem sikerült megoldani egy adott megoldási módszerrel, akkor nem azt gondoljuk, hogy módszert kéne váltani, hanem, hogy a (felsült) módszert még intenzívebben kéne alkalmazni.
    Van is egy Gyurcsány nevezetű, aki szerintem ezt remekül bemutatja… 🙂

  • Malvina

    A probléma egyáltalán nem az, hogy a jelenlegi kormány – és nem Gyucsány egyedül! Egyedül ugyanis, amint azt énekeljük is, nem megy!!! – ezt a gyakorlatot követi, hanem leginkább az, hogy a többi is mind-mind ugyanezt teszi. Ezért van nálunk még mindig ZSÁKUTCA!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük