blog

Gerillamarketing Mendez-módra (1)

Mendez, a nicaraguai számítástechnikus egyetlen egyszer lopott e-bankszámláról, a bolíviai kábítószer maffia titkos számláját csapolta meg. A pénzen, az Interneten át, megvette Jurij ezredestől az “űrszemetet”, az egykori Szovjetunió szupertitkos kommunikációs műholdját. Mendez azon nyomban illegalitásba vonult és El Rojo néven vált világhírű bloggerré.

A net még ma is tele van a róla szóló történetekkel, (pl. itt is találhatunk egyet: Blog: különös üzenetek. (Banánköztársasági beszámoló) ).
Mendez kiépítette a saját hálózatát, Jurij mellett egy magyar (K.E. azaz a KeletEurópai) képviselte Európát, de volt egy A.N. becenevű (Asesino Norteamericano) embere is az Egyesült Államokból, az afrikai kollégát meg csak egyszerűen Az Afrikainak nevezte. Ázsia még hiányzott a palettáról, bár Jurij keze odáig is elért.

A gerillamarketing terv egyszerű volt. A lehető legnagyobb linkgyűjteményeket kell uralnia, s ezeket egyetlen, világméretű láncba fűzve adott pillanatban olyan oldalakat vinni a keresők élére, amelyek a Föld védelmezésére és a békére szólítanak föl!
– Egy ilyen linkerővel háborúkat lehetne megakadályozni, s megkezdhetnénk a bolygó szeretetére nevelést is, gátat vethetnénk a Föld kiszipolyozásának, a légkör további tönkreverésének! – érvelt titkosított e-mailjeiben Mendez a saját gerillamarketing rögeszméje mellett.

   Az “űrszemét” beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Mendeznek sohasem akadtak a nyomára, hálózata(i) titokban maradtak. Most, hogy Budapestre jött egy rövid találka erejéig K.E.-vel, esze ágába sem volt, hogy figyelhetik.

   Először a lap.hu-sok figyeltek fel arra a jelenségre, hogy K.E.-nek, ha más neveken is, már 300 lap.hu oldala van, iszonyú linkerővel a magyar viszonyokat tekintve, s bár nem fókuszálta még azokat egyetlen célra, de ez bármikor bekövetkezhetett.
Szóltak a magyar titkosszolgálatoknak, bár ne tették volna.
K.E. az első titkosszolgálati rákereséskor tudta már a ráállított titkosszolga monogramját, IP-jét, s műholdképen keresztül találta meg elérhetési helyét…

   Miközben Mendez Budapest fővárosának nyilvános illemhelyben és metróállomásban ritkás útcáit rótta, Moszkvában Jurij vért hányt a KGB utódszervezetének vallatószobájában. Akkora verést kapott, mint a régi szép időkben, s a vallatótisztek éppen arról beszélgettek, hogy Jurij milyen szép ember lesz kopaszon, az uránkúra után…

   Mendez a Duna Plaza emeletén a kávézóban várta magyar partnerét. Az elfuserált, ősi térkép másolata alatt foglalt helyet, amelyre azért mégiscsak szeretettel pillantott, hiszen elődeinek tekintette a nagy fölfedezőket és valóságos relikviának a kezdetleges térképkezdeményt.
Mendezt nem érdekelte a vacak 300 portálocska, nem ezért vette a csapatba a magyart, hanem mert az igen ügyesen használta a kevéske linkerejét. Sőt, volt valami titka, amellyel pillanatok alatt új célra állította a webegységeit, úgy tudott belenyúlni a title-ba, hogy a keresők nem vették vissza azok erejét. Ha ezt ő ellesi, ezért volt számára fontos a találkozó, akkor ezt nagyban istentelen hatásfokkal lehetne kamatoztatni.
A magyar amúgy furcsa figura volt, valami ábrándos erő hajtotta, netes létformákban gondolkozott, de Mendez számára ez érdektelen tényező volt.

   Gomez latin haciendaja, jól kiépített erőd, illetve villa volt. (Attól függően adhatunk jelzőt neki, hogy mint a kokainbárót védő építményre vagy mint a dél-amerikai üzletember lakhelyére tekintünk rá.)
Gomez az amerikai “gazdasági miniszterét” hallgatta, aki gringo létére szépen berendezkedett a latin világba, tojt az erkölcsre és a törvényekre, bármire, ami közé és a pénz közé állhatott volna. Imádta a sötétbőrű latin nőket, ahogy ő mondta:
– Megdöglök ezekért a bronz szukákért.

De most nem érdekelték a bronz szukák, mert nem tudta, hogy Gomez miként fog reagálni a hírre: az Interneten keresztül meglopták! Puffadt, vörös arcáról veríték ömlött, inge átnedvesedett, ahogy jelentett  élet és halál bolíviai urának:
-El Jefe, drága főnök, erről nem tehetünk!

——
A folytatás: Gerillamarketing Mendez-módra (2)
——

Ha a gerillamarketing gyakorlata is érdekel: Gerillamarketing

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük