Gerillamarketing: gerillák a gyakorlatban

A gerillamarketing

Eredeti megjelenés időpontja: 2009. január 28. Első frissítés: 2009.01.30.
Aktualizálás: 2020.02.16.
A gerillamarketing szó igen erős érdeklődést vált ki, hatása szinte rokon erejű a kézrátételes gyógyítással vagy a Hogyan gazdagodjunk meg munka és ész nélkül címre hajazó bestsellerekével.
Persze vannak, akik komolyan gondolják a gerillamarketinget, s a fentiekkel éppen ellenkezőleg gondolják – vagyis igenis ész, kitartás, intuíció, kreativitás és sajna munka is kell hozzá.

Viszont ha így állunk hozzá, akkor egy nagyon hatékony, olcsó és gyorsan ható marketing eszköz (látásmód és cselekvési minta) kerül a kezünkbe.

Ezt ismerte fel a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara, amikor a Válságmenedzsment a KKV szektorban címmel 2009-ben fórumot hirdetett meg.

Ennek programját ismertettem szakmai blogomban is, melynek következményeként a Gerillamarketing napirendi pont előadója, Dr. Orosdy Béla felkért, hogy mutassak majd én is ízelítőül néhány gerillamarketinges megoldást a gyakorlatból.
És íme, nekikezdtem. Vázlatom:

Gerillamarketing: gerillák a gyakorlatban

Az előadás arra is módot ad majd, hogy kipróbálhassam: lehet-e az Internetről, a SlideShare oldalamról – és nem a flashdrive-ról gördülékenyen prezentációt nyújtani.

A program és a hivatkozott hely a szakmai blogomban itt található:
Kamara: válság elleni KKV orvosságok, pl. gerillamarketing

Még többet a gerillamarketingről: > Gerillamarketing

***

P.S. 2009. január 30.
Tegnap egészen az estébe hajlott a rendezvény – erre mondják azt, hogy óriási volt az érdeklődés. A Kamara nagyon a témába nyúlt most.
A gerillamarketing a végén került terítékre – de az emberek maradtak, kivárták még ezt is!
Orosdy Béla nagyon jó összefoglalót adott a gerillamarketing elméletéből – jómagam zömmel pécsi példákkal operáltam, nem tudom, mennyi haszonnal.
Ha több időm lett volna ezeket a nem pécsi alkotásokat is megmutattam volna:

Bognár László

A kétezres évek elején figyelemmel fordultam az online marketing mellett a blog műfaja felé.
A szolgáltató-blog klasszikus „énblogként” indult a Jóljárok Magazin aloldalaként.
A Google számos változtatása a kereső algoritmusában egyre inkább hátrányos helyzetet teremt a sokszálú, sok témát felkaroló klasszikus blogok számára. Ezért a régi blogot frissítem, tartalmi struktúrába szerkesztem. Szolgáltatok.

“Gerillamarketing: gerillák a gyakorlatban” bejegyzéshez 5 hozzászólás

  1. Kedves Laci!

    Köszönöm a bemutatód második kockáját, igazán kedves! A Mikulás Találkozót a Netmester Produkció és az Infocsoport hozta össze, még 2008. november 28-án Pécsett. A cél azonban a villámcsődületen túl egy rendezvénysorozat elindítása volt, amely a Mikulásvár gyűjtőnevet és a KARI(tatív) Akciócsoport jelzőt is viselte. A villámtalálkozónk médiavisszajelzése igen kevezően sikerült, s elindulhatott egy közel 3 hetes aktív adománygyűjtés a rászorulók részére. Segítőinkkel közösen közel 400-450 kis doboz gyűlt össze, s a három hét minden napján pár órát beszélgethettek a kis érdeklődők a Mikulással. … s ha a Mikulás Találkozóról esett szó, megemlítem, hogy a Pörbölyi, a Gemenci, a Bólyi és a Mecseki Mikulás képviseltette magát a találozón. … és idén folytatjuk! *<:-)=

  2. Kedves Mikulásvár – KARI(tatív) Akciócsoport!

    Nem véletlen ez a pécsi kép! Amikor lehet, igyekszem pécsi példákat hozni, s a marketing területén erre adódik is mód.
    Ráadásul egyre többen hirdetjük az összefogásban, az összehálózottságban rejlő előnyöket, intézményesen (pl. kamara, kulturális ipari klaszter), de intézményeken túl is.

  3. Nahát, ma a rádióban azt ecsetelték, az energiatakarékosságra nevelnék a népet. Ezt pedig gerillamarketinget is bevetve fogják tenni. Értettem. Ez egy hasznos blognak bizonyult 🙂

  4. Nekem is van javaslatom energiatakarékosságra nevelő gerillamarketingre:
    ha nagyobb a számla, mint a báziskor volt, a kézbesítő egy műanyag villanyégővel fejbever!

Szólj hozzá!