Ez szexista bejegyzés a sofőrszolgálatról?

Egy férfias sofőrszolgálat!

Nagyon kell vigyázni mostanában, nehogy szexizmussal vádolják meg az embert!
De először is nézzük, mi is a fogalom meghatározása. A Wikipedia például így fogalmaz:

„A szexizmus kifejezés az angol sex, azaz nem szóból származik, jelentése nemek szerinti hátrányos megkülönböztetés.”

Hallom az új reklám szöveget: a férfi nem náthás, hanem az életéért küzd!
Vagyis ennek megfelelően kell számára gyógyszert választani, ennek megfelelően szorul a hímnemű egyed a feleség vagy a barátnő részéről gondos ápolásra.
Ebben a reklám megközelítésben persze van némi igazság, ha belegondolok, de azért ez a szöveg talán mégiscsak súrolja a szexizmust. Vagy nem?

Az asszony vasárnap este átkapcsolta a tv-t Friderikusz műsorára, ahol Gregor Bernadett egyebek mellett arról beszélt, hogy a nőnek a konyhában a helye, az a helyes, ha a nő főz. Na, ha ezt egy férfi mondta volna, azon már szigorúan rajta lenne a szexista bélyeg, mint a honatyákon a parlamentben, akik közül némelyek tényleg nagyon is ilyen álláspontot szoktak elfoglalni. (És ez a bélyeg nem is volna igaztalan…) Na, de így, nő szájából, ez most mi?

Mindez arról jut eszembe, hogy nézem a sofőrszolgálat szóra a találatokat a Googleban és bizony több női társaság is előbukkan az élmezőnyben. Pedig a nők – remélem, ez nem szexista megjegyzés, ha jól körberajzolom – általában nem a vezetési gyakorlatukról a leghíresebbek (ami nem zárja ki, hogy egyesek, sőt sokan, sőt esetleg nagyon-nagyon sokan ne vezetnének parádésan, biztonságosan stb.)

Szóval (egy rossz beidegződés nyomán) amikor sofőrszolgálat címszó alatt női társaság, cég jön elő, akkor a nagyszerű vezetési képességek előtt (teszem hozzá: hajszállal) valami más jut eszembe – kalandos kedv, jó hecc, ilyesmi. Az vesse rám az első követ, aki nem úgy látja, hogy éppen az utóbbi miatt emelik ki a női társaságok a honlapok title (cím) szintjén női mivoltukat! Na ugye, az érdekesség lesz itt a marketing fogás, hogyaszongya: srácok, itt ez a szép este, autóval jöttetek, ittatok, józan sofőr kell, miért is ne csinos csajokat hívjatok?

És ez marketing szempontból szerintem nagyon is rendben van!

De vajon nem leszek-e szexista, ha mondjuk a budapesti Sofőröm Sofőrszolgálat férfi sofőrjeinek azt ajánlom, hogy ellensúlyozandó a női praktikát, „macsósítsa” magát.
Például említse meg az online marketingjében, valósítsa meg a keresőoptimalizálás során, például a description (oldal leírás) szintjén: ha a férfi tenyér markolta volánban bízik, válasszon minket!
Azt már javasolni sem merném, hogy megemlítsék: sofőrjeink csupa sármos fickóból kerültek válogatásra. Mert ez már tényleg kicsit utalna a szexre. De a szexre való jelképes hivatkozás máris szexizmus?
Na, végül legyen ennyi a srácok érdekében: Sofőröm Sofőrszolgálat, a férfias tempó.


A sofőrszolgálatokról korábban:

Bognár László

A kétezres évek elején figyelemmel fordultam az online marketing mellett a blog műfaja felé.
A szolgáltató-blog klasszikus „énblogként” indult a Jóljárok Magazin aloldalaként.
A Google számos változtatása a kereső algoritmusában egyre inkább hátrányos helyzetet teremt a sokszálú, sok témát felkaroló klasszikus blogok számára. Ezért a régi blogot frissítem, tartalmi struktúrába szerkesztem. Szolgáltatok.

Szólj hozzá!