Csodák a SEO egén

SEO tábla | A SEO eredményért meg kell dolgozniLinkeskedés a linkekkel

Orvos ismerősöm panaszolja: – Linket kértem a honlapomra, árról szó sem volt a szájton, s mégis számlát kaptam. Fenyegetnek, hogyha nem fizetek, bíróságra mennek, hiszen a link elfogadásával ráutaló magatartást tanúsítottam, hiszen orvosként nyilván tudom – nincsen ingyen ebéd, tehát link sem!
Mások is járnak így, ezért érdemes újra átfutnunk a balkanizálódás receptjét.

Általában egy horoggal kezdődik: regisztráljon ingyen honlapunkon és nyerhet; kérjen ingyen linket; a honlapját első helyre visszük az összes keresőben stb.
A számla – holott árról szó sem volt – majd csak később érkezik!
Kinek a honlapszövegét nyúlják le, kitől pénzt szednek be teljesítés nélkül, kinek az adataival élnek vissza.
Az internetes csalók elemükben vannak. A névtelenség elfogadása, a figyelmetlenség, a meggondolatlanság, a gerillamarketing félreértelmezése szedi áldozatait.

Azok a szakemberek, akik például a SEO-val, vagyis a keresőoptimalizálással foglalkoznak, s honlapjukon a törvényi rendelkezéseknek megfelelően közzéteszik cégadataikat, referenciáikat, sőt kamarai tagságukat is – elhűlve látják, hogy a piac szereplői mintha az Istennek se akarnák tudomásul venni: a referenciákat figyelni kell, hogy a közzétett kamarai vagy más szervezeti tagságnak is értéke van, mert a szakember így válhat ellenőrizhetővé, s módunk van meggyőződni arról, hogy a megbízott vállalkozó érti a mesterségét, hogy tisztességes piaci szereplő.

Kedves ismerősöm kért, hogy véleményezzem azt az ajánlatot, mely szerint a sikeres látogatottság növeléshez nem kell a kulcsszavakkal bajlódni a domain, a title, a description és más effélék szintjén, mert neki van egy titkos eljárása, amelyet egyedül használ Magyarországon. És ezt mos három napig, három megrendelőnek olcsóbban adja!

Ezt válaszoltam:

Tegyük fel, hogy Önnek fáj a foga.
Két lehetséges utat választhat:
1.) Elmegy a fogorvoshoz és ő gyökérkezelését ajánl, mondjuk 50.000 Ft-ért, amiben a röntgen és a gyógyszerek ára is benne lesz.
2.) Kap egy kéretlen levelet egy kóklertől, aki azt írja Önnek: én egy csodadoktor vagyok, egyedül én használom a csodamódszert Magyarországon. Ha Ön fogorvoshoz megy, akkor a szokott utat fogja bejárni – írja Önnek a csodadoktor -, röntgent készítenek, gyökérkezelést hajtanak végre, drága antibiotikumokkal akadályozzák meg a gyulladás tovaterjedését – teszi még hozzá.
Válasszon inkább engem, a csodadoktort, aki csak három napig adom a csodát, csak három embernek  harmincezerért és gyógyszert sem kell szednie.

Az Ön csodadoktora most SEO-ban, keresőoptimalizálásban utazik! Gondos munka helyett fáradtságmentes csodát ígér!
A vállalkozók általában ellenőrizhető, átlátható vállalkozások referenciái, ajánlatai, jelentős szakmai múlt megléte, szervezeti tagság alapján döntenek, ha üzletet kötnek valakivel.
Csodadoktorok esetén persze ez másként működik. Ott a hit a lényeg, meg a remény.


SEO-val, keresőoptimalizálással foglalkozó blogunk illetve fontos, témába vágó bejegyzések:

“Csodák a SEO egén” bejegyzéshez 1 hozzászólás

Szólj hozzá!