blog

Blog: Marketing Klub Pécs

Az új király: a BLOG

Ezzel a címmel tartok egy rövid ismertetést dec. 20-án a pécsi Marketing Klub évzáró összejövetelén.
Készülgetek: a résztvevők összetétele nyilvánvalóvá teszi, hogy elsősorban a blog marketing vonatkozásairól lesz érdemes szót ejtenem.
Cég-blogok között fogok kutakodni, hogy demonstrálhassam a lehetőségeket. Persze ebben a körben a városmarketing, a politika (politikusi blog) blog-vonatkozásai is érdekesek lehetnek.

Apropos városmarketing

A napokban olvastam egy felmérés értékelőjében, hogy Pécs lakossága “rondának” tartja az Európa Kulturális Fővárosa – 2010, Pécs logoját. Vajon miként vélekednek erről a marketingesek?

Európa Kulturális Fővárosa Pécs

A lakosság sommás véleménye könnyen csapdába csalhatja a vitatkozó feleket. Szerintem “marketinges” megközelítésben a csúnya-szép tengelyen nincs sok keresnivalónk!
Ugyanis az, hogy valami randa vagy nem randa lesz, az már “csupán” következmény!

A “reklámobjektumok” értelmezése-értékelése során általában két iskola “csap” össze: az egyik, ahová a pécsi logo alkotója és méltatói tartoznak, azt vallja – annál inkább megmarad az “üzenet”, minél inkább gondolkozni kell a “megfejtésen”!
A másik felfogás szerint – ez azoké, akik nem fogadják be szívesen ezt a “ruhaszárító fogast” -, amikor naponta ezernyi reklámüzenet ér bennünket, ki a fene fog egy logón merengeni? Tehát a lehető legegyszerűbb, “befogadóbarát” megoldásra kéne törekedni!?
(Egy kitűnő blog-barátom e percben nevezte a logot tökéletesnek, egy másik pedig pont ellenkezőleg!)

Nem monitorra tervezték?

Nekem csupán egyetlen kérdésem volna az alkotóhoz: látta-e már monitoron ezt a szemzavaró, vibráló-utálatos valamit? Hát szerethet-e olyasmit az ember, ami bántja a szemét? De kell-e szeretni egyáltalán?
Ám ezt csendesen kérdezem, mert igen elgondolkoztató, amit a Figyelő Net-ben olvasok, Csák Ferenccel, (ő a Pécs Európa Kulturális Fővárosa 2010 program koordinációjáért felelős kormányzati megbízott) készített interjúban:
“A negatív hangulatkeltés a kormánymegbízott szerint a magyar társadalom sajátja.”

A kormánymegbízottnak – az idézett mondat tartalmát illetően, általánosságban – igaza van!

Ám jelezném, a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara Marketing Klubjában nem csak kritika érte és éri ezt a programot, hanem némi támogatást is szoktunk nyújtani! (v.ö. szervezett linkfelhő a hivatalos honlapra!)
És hozzáteszem: a támogatók “heccelése”, aláírás nélküli EKF e-mailekkel, a nyilvánosság elől elrejtett pályázati értékelésekkel, (v.ö. Civil Ötletpályázat), e-mailra nem válaszolással, azaz – némiképp szélsőségesen fogalmazva – semmibevételükkel, molekuláris szinten lehet bomlasztani az együttes cselekvést!

Ám reméljük, hogy amit a Figyelő-Net cikke így fogalmaz meg:
“Puskaporos hangulat övezte sokáig a Pécs Európa Kulturális Fővárosa (EKF) 2010 projekt előkészítését” – ez már tényleg múlt idő, de ehhez egy röpke szó még illene a múlt idők feledéséhez, ami ennyi volna: pardon!

Politika, politikusok és a blog – politikai marketing – hm

Vajon miért nincs blogja Pécsett egyetlen politikusnak sem?
Miközben tudjuk, blogot számos magyar politikus vezet, egyikük-másikuk nem is kis sikerrel! (Csepeli, Gyurcsány… de ma már az önkormányzati képviselők tucatjai is blogolnak, szerte Pannóniában!)
Talán úgy ítélik meg, nincs is együtt még a kritikus tömeg? (Itt, az “Egyetemi Városban”?) Vagy a felkészültség? (Itt, ahol politológus képzés is folyik?)
Mindenesetre a politikusi blog, a blogban politizálás népszerűsége töretlen a nagyvilágban. Bár, ahogyan a NOL friss cikke fogalmaz, a politikus blogja “kétélű fegyver”. A cikk > itt
És ugyanerről, de mást és másképp > itt

Blog és keresőmarketing, SEO 

Nos, ez az a terület, amelyért jómagam eddig – a kritikai észrevételeimért – a legtöbbet kaptam!
Számtalan alkalommal elmondtam már, hogy a Google helyettesíti ma a barlangok falát! Mert mit karcolt oda föl ősapánk? Csakis azt, ami fontosnak mutatkozott! Ami nincs a barlangrajzokon – az nincs! Ami nincs a Google-ban – az se nagyon!
Óh, Pécs – hányszor mondjuk ezt – “A múzeumok városa”! Üssük tehát be a Google-ba: múzeum.
Hm, rajtunk kívül ki tudja ezt? – kérdezném a találati tábla láttán, ha nem volnék dühös!
De erről inkább hallgatni fogok, nem hiányzik nekem a számtalan magyarázat, hogy így meg úgy – s hogy tulajdonképpen amit mondok, az badarság, mert jók és szépek és nagyszerűek vagyunk – csak én nem 🙂
E témakörben jó szívvel fogom ajánlani Szipeter, valamint Kolos blogját – mert a célom elsősorban az, hogy segítsem mindazzal az ismerettel a kollegáimat, amit blogger-létem alatt összegyűjtöttem!
Na jó, némi önreklám is belefér – elvégre a “Blog Pécs” kifejezésre a Google pont hu alatt első vagyok! És a “Blog Budapest”-re pedig második!
Igaz, a keresőkben nagyon kell vigyázni a sorszámokra történő hivatkozással. Minél magasabb a szó-találat, a találati lista annál borulékonyabb. Tehát óvatosabban: ELSŐ TÁBLÁS vagyok!

Blog és nyilvánosság, blog és PR

A blognak létezik egy olyan pimasz tulajdonsága, hogy önmaga is nyilvánosság, s különösen az a közösségi terekben!
Olykor kipótolja a “hivatalos” médiumok hézagait! Arról is beszél, amit “egyesek” szívesen elhallgatnának, s ha hatalmuk is van ezeknek az “egyeseknek” a médiumok egy része felett, hát a blog felett nincs hatalmuk!
Ilyen szempontból a blog “védendő állatfajta”, mert olyan területeken, ahol a média feletti uralomra törekvés erős (pl. ha egy önkormányzat egyszerre tv-t, rádiót, újságot birtokol – meglehet, Pécs is ilyen), ott, amig a blogot írók és olvasók száma nem éri el a kritikus tömeget, ásít némi veszély a blogolókra!

Képzeljük csak el, ha a vásárló, a szolgáltatást igénybe vevő – egyidejű párbeszédet folytathat blogban a CÉG-gel. Amikor nyilvános, cenzúrázatlan és kétirányú az információ! Akkor ez brrrrr vagy hurrá PR lehet?

***

Elolvasásra ajánlom:

13 hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük