Blog: Marketing Klub Pécs

Az új király: a BLOG

Ezzel a címmel tartok egy rövid ismertetést dec. 20-án a pécsi Marketing Klub évzáró összejövetelén.
Készülgetek: a résztvevők összetétele nyilvánvalóvá teszi, hogy elsősorban a blog marketing vonatkozásairól lesz érdemes szót ejtenem.
Cég-blogok között fogok kutakodni, hogy demonstrálhassam a lehetőségeket. Persze ebben a körben a városmarketing, a politika (politikusi blog) blog-vonatkozásai is érdekesek lehetnek.

Apropos városmarketing!
A napokban olvastam egy felmérés értékelőjében, hogy Pécs lakossága “rondának” tartja az Európa Kulturális Fővárosa – 2010, Pécs logoját. Vajon miként vélekednek erről a marketingesek?

Európa Kulturális Fővárosa Pécs

A lakosság sommás véleménye könnyen csapdába csalhatja a vitatkozó feleket. Szerintem “marketinges” megközelítésben a csúnya-szép tengelyen nincs sok keresnivalónk!
Ugyanis az, hogy valami randa vagy nem randa lesz, az már “csupán” következmény!

A “reklámobjektumok” értelmezése-értékelése során általában két iskola “csap” össze: az egyik, ahová a pécsi logo alkotója és méltatói tartoznak, azt vallja – annál inkább megmarad az “üzenet”, minél inkább gondolkozni kell a “megfejtésen”!
A másik felfogás szerint – ez azoké, akik nem fogadják be szívesen ezt a “ruhaszárító fogast” -, amikor naponta ezernyi reklámüzenet ér bennünket, ki a fene fog egy logón merengeni? Tehát a lehető legegyszerűbb, “befogadóbarát” megoldásra kéne törekedni!?
(Egy kitűnő blog-barátom e percben nevezte a logot tökéletesnek, egy másik pedig pont ellenkezőleg!)

Nekem csupán egyetlen kérdésem volna az alkotóhoz: látta-e már monitoron ezt a szemzavaró, vibráló-utálatos valamit? Hát szerethet-e olyasmit az ember, ami bántja a szemét? De kell-e szeretni egyáltalán?
Ám ezt csendesen kérdezem, mert igen elgondolkoztató, amit a Figyelő Net-ben olvasok, Csák Ferenccel, (ő a Pécs Európa Kulturális Fővárosa 2010 program koordinációjáért felelős kormányzati megbízott) készített interjúban:
“A negatív hangulatkeltés a kormánymegbízott szerint a magyar társadalom sajátja.”
A cikk itt > Mitől lesz Pécs kultúrfőváros?

A kormánymegbízottnak – az idézett mondat tartalmát illetően, általánosságban – igaza van!

Ám jelezném, a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara Marketing Klubjában nem csak kritika érte és éri ezt a programot, hanem némi támogatást is szoktunk nyújtani! (v.ö. szervezett linkfelhő a hivatalos honlapra!)
És hozzáteszem: a támogatók “heccelése”, aláírás nélküli EKF e-mailekkel, a nyilvánosság elől elrejtett pályázati értékelésekkel, (v.ö. Civil Ötletpályázat), e-mailra nem válaszolással, azaz – némiképp szélsőségesen fogalmazva – semmibevételükkel, molekuláris szinten lehet bomlasztani az együttes cselekvést!

Ám reméljük, hogy amit a Figyelő-Net cikke így fogalmaz meg:
“Puskaporos hangulat övezte sokáig a Pécs Európa Kulturális Fővárosa (EKF) 2010 projekt előkészítését” – ez már tényleg múlt idő, de ehhez egy röpke szó még illene a múlt idők feledéséhez, ami ennyi volna: pardon!

Politika, politikusok és a blog – politikai marketing – hm, hm.
Vajon miért nincs blogja Pécsett egyetlen politikusnak sem?
Miközben tudjuk, blogot számos magyar politikus vezet, egyikük-másikuk nem is kis sikerrel! (Csepeli, Gyurcsány… de ma már az önkormányzati képviselők tucatjai is blogolnak, szerte Pannóniában!)
Talán úgy ítélik meg, nincs is együtt még a kritikus tömeg? (Itt, az “Egyetemi Városban”?) Vagy a felkészültség? (Itt, ahol politológus képzés is folyik?)
Mindenesetre a politikusi blog, a blogban politizálás népszerűsége töretlen a nagyvilágban. Bár, ahogyan a NOL friss cikke fogalmaz, a politikus blogja “kétélű fegyver”. A cikk > itt
És ugyanerről, de mást és másképp > itt

Blog és keresőmarketing, SEO 

Nos, ez az a terület, amelyért jómagam eddig – a kritikai észrevételeimért – a legtöbbet kaptam!
Számtalan alkalommal elmondtam már, hogy a Google helyettesíti ma a barlangok falát! Mert mit karcolt oda föl ősapánk? Csakis azt, ami fontosnak mutatkozott! Ami nincs a barlangrajzokon – az nincs! Ami nincs a Google-ban – az se nagyon!
Óh, Pécs – hányszor mondjuk ezt – “A múzeumok városa”! Üssük tehát be a Google-ba: múzeum.
Hm, rajtunk kívül ki tudja ezt? – kérdezném a találati tábla láttán, ha nem volnék dühös!
De erről inkább hallgatni fogok, nem hiányzik nekem a számtalan magyarázat, hogy így meg úgy – s hogy tulajdonképpen amit mondok, az badarság, mert jók és szépek és nagyszerűek vagyunk – csak én nem 🙂
E témakörben jó szívvel fogom ajánlani Szipeter, valamint Kolos blogját – mert a célom elsősorban az, hogy segítsem mindazzal az ismerettel a kollegáimat, amit blogger-létem alatt összegyűjtöttem!
Na jó, némi önreklám is belefér – elvégre a “Blog Pécs” kifejezésre a Google pont hu alatt első vagyok! És a “Blog Budapest”-re pedig második!
Igaz, a keresőkben nagyon kell vigyázni a sorszámokra történő hivatkozással. Minél magasabb a szó-találat, a találati lista annál borulékonyabb. Tehát óvatosabban: ELSŐ TÁBLÁS vagyok!

Blog és nyilvánosság, blog és PR

A blognak létezik egy olyan pimasz tulajdonsága, hogy önmaga is nyilvánosság, s különösen az a közösségi terekben!
Olykor kipótolja a “hivatalos” médiumok hézagait! Arról is beszél, amit “egyesek” szívesen elhallgatnának, s ha hatalmuk is van ezeknek az “egyeseknek” a médiumok egy része felett, hát a blog felett nincs hatalmuk!
Ilyen szempontból a blog “védendő állatfajta”, mert olyan területeken, ahol a média feletti uralomra törekvés erős (pl. ha egy önkormányzat egyszerre tv-t, rádiót, újságot birtokol – meglehet, Pécs is ilyen), ott, amig a blogot írók és olvasók száma nem éri el a kritikus tömeget, ásít némi veszély a blogolókra!

Képzeljük csak el, ha a vásárló, a szolgáltatást igénybe vevő – egyidejű párbeszédet folytathat blogban a CÉG-gel. Amikor nyilvános, cenzúrázatlan és kétirányú az információ! Akkor ez brrrrr vagy hurrá PR lehet?

“Blog: Marketing Klub Pécs” bejegyzéshez 13 hozzászólás

  1. A logo nekem tetszik. Nagyon. Az a dolga, hogy ránézz. Nem tudod kikerülni, ha egy oldalon meglátod.
    Mindegy, hogy gondolkodsz rajta, vagy idegesít, vagy azt mondod, ma már mindennek van vonalkódja. ezaz!
    Rá kell nézni.

  2. Teljesen egyszerre írtunk! Látod? Még ilyet!
    A logon nem akarok vitatkozni, engem MONITORON speciel zavar! Amúgy meg múlt idő, mert ez “A” logo, csak éppen kikívánkozott belőlem a két felfogás felmutatása.
    Egyébként reklám-marketing ügyekben nem hiszek az “így gondolom – úgy gondolom” felfogásban és vitákban, mert mindent lehet mérni (Ogilvy általában ezt tette), s azt gondolom, azt is lehet, hogy az emberek mennyi időt fordítanak reklámüzenet-fejtésre, és azt is, hogy egy negatív “élménnyel” párosuló találkozás egy > reklámobjektummal < átfordulhat-e pozitív élménybe. De én ezt nem mértem meg, mert nem volt nálam centi 🙂

  3. Kedves Olvasó!
    Feltett szándékom volt egyebek mellett, egy pillanatra bekukkantani – előadás közben – mintegy jó virtuális sörre invitálva a társaságot Myrtille vadonatúj Sörkertjébe, ám ez sajna elmaradt. Pedig ott, a Sörkert falán is kint a Pécs 2010 logo, hirdetve Pécs dicsőségét, pedig az a virtuális Sörkert nem is Pécs bit-bájt mezein áll!
    Tehát szólóban is uccu: http://myrtille.freeblog.hu

Szólj hozzá!