blog

Blog-interjú: Dr. Fojtik János, PTE, Marketing Tanszék

Előzménylevél tőlem és a válasz: – Mivel nem ismerem az egyetemi rangodat, mi legyen a bemutató mondatban: Dr. Fojtik János, egyetemi miamanó? Szóval mi legyen a miamanó helyett?

– Csak a nevem, dr és miegyéb nélkül. Ui. aki ismer, az tudja, kiről van szó, aki meg nem, azt vagy nem is érdekli, és akkor kár is beléje, vagy pedig beüti szépen a Google-ba, és ottan talál valamit. Úgy tanultam, hogy a “csinálás” a megtanulás legeredményesebb módja. 🙂

Nem győzlek átkozni, (a többi iskolatársammal együtt)! Ugyanis az iskolatársaknak volna egy olyan funkciója, hogy támogassák a többiek karrierjét, legfőképpen az enyémet! Tehát valamelyik minisztériumban volna a helyed! 🙂 Ehelyett egyetemen tanítod a marketinget, és publikálsz. Részletezd kicsit, védd magad – mivel töltöd az időt, karrierem ápolása helyett!

– Nem akarom részletezni, védeni meg nincs mitől magamat. Amúgy blogot olvasok. (Nem igaz ám, csak viccelek. Könyvet olvasok.) Azok kedvéért, akik már csak legújabb-magyarul tudnak: az egyes szám mindkét esetben azt jelenti: többet.

Manapság, van egy ilyen érzésem, még nem a marketinges irányítja egy-egy cég internetes megjelenését, hanem a számítástechnikus! Milyen felkészültséggel-instrukcióval jön ki a marketinges az egyetemről?

– Megérzésed helytálló. Embere válogatja: aki tanult, az felkészülten, aki nem, az nem. A kérdés másik felét nem is értem. Hogy jönnénk ahhoz mi, hogy bárkinek is instrukciót adjunk az életére vonatkozóan?

Miért így hívják a tantárgyadat, ahogy? (Marketing az interneten.) Van-e az órákon tülekedés?

– Mert úgy gondolom, hogy a marketing egységes, csak a megnyilvánulási területei különböznek bizonyos dolgokban. Az órákon nincs tülekedés (nincs miért), a tárgyfelvételnél viszont, ha jól tudom, van.

Sokan temetik a reklámot. És te?

Én nem. A véleményem elolvasható itt: Fojtik-Veres: Elnyújtott élvezet…? Négy beszélgetés a marketingről (Akadémiai, 2006), talán a harmadik vagy negyedik beszélgetésben.

A Blog: szerinted mennyit érhet egy cég vagy egy politikus életében?

– Nem vagyok biztos abban, hogy ez jó kérdés. Kinek sokat, kinek kevesebbet, kinek semennyit. Föltéve, hogy jól látom…

—–
Dr. Fojtik János gondolatai alábbi írásaimban is elérhetőek, (s talán jómagam jobb formát mutattam felmutatásukban, mint itt, fent):

20 hozzászólás

  • EL LOBO - A farkas

    Kedves Morvax!
    Atyád jó vizsgaeredményéhez 3 tanácsot is tudok adni! 🙂

    1) Említse meg, ha Jánosnál vizsgázik: Siklós szép város, és kitűnő gimnáziuma van (volt), ahol kiváltképp a latin és a történelem oktatása folyt magas színvonalon – legalábbis erről híres!

    2) Említse meg, hogy a BLUES igen magasztos és szép zene, s a tanár úrnak nyilván megvan John Mayall összes CD-je, mert az nagyon finom zenész!

    3) Ha édesapád mindezt elfelejtené, akkor nincs mese, akkor tanulnia kell!

  • morvax

    Kedves El Lobo!
    Ő még az a hagyományos fajta, aki tanul, meg elég ötösös szok lenni.
    De feltétlen elmondom az infókat neki:)
    John Mayal nekünk is van:)
    Tényleg jó!

  • EL LOBO - A farkas

    Mi az, hogy jó, kedves Morvax! John Mayall blues-isten, annyira az, hogy egyszer kölcsönkértem egy bizonyos Fojtik János nevű volt osztálytársamtól a Mayall-gyüjteményét, és 3 CD-re olyan blues-válogatást rittyentettem össze magamnak, hogy ihaj!
    De pechem is van a rettenetes szerencsében, mert marketingből én már hosszú ideje nem akarnék többé vizsgázni, így aztán az egész gyűjtemény “csupán” a zene élvezetéről szól! 🙂

  • EL LOBO - A farkas

    Azért papírom is van róla…, hogy senki se mondhassa azt… Tehát itt fordítva történt a dolog anno! Nem azért mentem az iskolába, hogy tanuljak, hanem hogy papírom legyen arról, hogy tudom azt, amit még annál is jobban tudok!
    Jó, mi? 🙂

  • morvax

    Na, szóval azt akartam írni, hogy sokszor kell a mankó-azaz bizonyos szakemberek segítsége.
    A bátyám is tanult marketinget, aztán mégis megvette Wolf Gábor (láttam itt a nevét a titkoknál)
    Marketing tervezési szisztéma közép és kisvállk-nak című CD-csomagját.
    Aztán mindent ő maga csinált: reklám, prospektus, fotózás, film, stb.
    Ha érdekel:)
    http://www.detektorbolt.hu

  • EL LOBO - A farkas

    Érdekelt, megnéztem!
    A Jazz-nevű úrra gondolsz, aki gratulált nekem?
    Morvax kedves! A konkurenciám nevét, kétes érdemeit itt nálam sorolod?
    Nem egy fejlett marketing-érzékkel rendelkező egyén vagy, már megbocsáss! 🙂 Úgyhogy ha te is üzletet nyitnál, nem sok jövőt jósolok neked! 🙂
    Naszóval: ha mankó kell sántikákáshoz neked is, mint a bátyádnak, menj a nem magyar nevű farkashoz, ha viszont szárnyat akarsz üzleted szárnyalásához – hozzám – El LOBO – A FARKAS-hoz gyere!!!

  • morvax

    Huha!
    Most a szokásosnál is hülyébb képet vágok:;
    Nem tudom, ki az a jazz.
    Az illető W.G. nevét kapitanyg blogján Myrtille által belinkelt oldalon láttam (titok-hálózat).

    Ha neked konkurrensed a pasi, bocs.
    Nyugodtan töröld ki a kommentemet:)))
    Sőt, bocsánat érte:)

    Ettől még büszke vagyok a bátyámra, mert nagyon-nagyon kreatív és akkor a CD-k ellenére az!!! :DDDD

    Nekem valszeg nem lesz üzletem:(
    Én egy teaházról (teázóról) álmodozom, de ahhoz sok pénz kellene:)
    Sörkert ugye, már van!

  • EL LOBO - A farkas

    Kedves Morvax!
    1) Törölni csak végszükségben szoktam, most meg nincs végszükség, sőt 🙂
    2) Tanúlságok:
    a) amikor azt írod, ” láttam itt a nevét”, akkor az ITT szó azt jelenti az embernek, hogy e helyütt!
    b) ugyanazon szakmában dolgozót emlegetni más portáján rizikós! Pl. egy belgyógyásznál egy másik belgyógyászt dícsérni annyit is jelenthet: az a másik nagyon jó orvos, te viszont… erre vigyázni kell! Pláne, ha verseny van a betegekért! (Ez most a mankóról jutott eszembe, igaz, a fájós láb és a gyenge üzletmenet nem belgyógyászati esemény).
    3) Ne nyiss teázót, mert az egészséges, Magyarországon az nem menő! (A marketingtervet e-mailban intézzük el, fele annyit kérek, mint a konkurencia).
    4) Elnézést kérek Jazz-től, hogy ártatlanul belekevertem!

  • morvax

    Igaz-igaz.
    Tényleg nem gondoltam bele, hogy konkurensei lehettek egymásnak.
    Látszik, hogy tényleg járatlan vagyok én az ilyesmiben:)
    Teázót én amolyan dumcsihelynek gondoltam, s bár azt sem tudom Myrtille sörkertje valós hely-e, ill. virtuális, de amolyan missziószerűt is belegondoltam, mint nála, a kultúra csendes szentélyét.
    Azért rumot adnánk a teához:)

  • EL LOBO - A farkas

    Ha rum is lesz, akkor mégiscsak nyiss teázót! Olyan “marketinget” csapok a népek orra alá, hogy ihaj! 🙂

    IVOTT ÖN MÁR RUMOS TEÁT TEA NÉLKÜL? MORVAX TEÁZÓJÁBAN KIPRÓBÁLHATJA!
    Ez jár Önnek – mert ha megkóstolja, ön már nem fog járni!

    Ez lesz a “hukk-projekt”!

    Barter? Heti egy “teáért? 🙂

  • EL LOBO - A farkas

    Köszöntelek VENDÉG!
    Érezd itt otthon magad! Örülök, hogy kedvedre való témát találtál. Egyébként János a régi. Legutóbb, amikor találkoztam vele, a világ bankéletéről akart beszélgetni velem (arról ír könyvet), de ez a téma nekem igazából nem nagyon feküdt 🙂
    De amúgy, mondom, minden a régi vele 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük