Blog, flashmob, online marketing

A repülő online marketing avagy a szárnyas villámcsődület

Most, hogy a szakmai blogommal végrehajtott, “Pécs javára felajánlott” internetes flashmob akcióm hírének a bécsi Der Standard után a  pozsonyi Új Szó is helyet adott, hogy egy másikból pedig MTI-hír lett, és a HVG is említésre érdemesnek tartotta, (továbbá néhány nap alatt sok ezer olvasó kattintott az utóbbi akcióm során a blogjaimra), érdemes lesz elgondolkoznom a blog és a marketing kapcsolatán, új lehetőségein.

Aki új utakra lép, az persze ne számítson arra, hogy szakmája azon képviselői, akik “vezető szakembernek” vélik magukat, majd hátba veregetik, hogy ez szép volt kedves cimboránk!

De az még engem is meglepett, ami az első, “szivaros” akció után jött.
Felvilágosítottak a “nagyok” (olvasták a tankönyvekben), hogy a kultúrát, a kulturális rendezvényt hogyan kell “eladni”, a sohasem próbált internetes, blogba írt flashmob (villámcsődület) felhasználásával is.

Úgy éreztem magam, mint Capek hőse A repülő ember c. novellában. Ugyanis elmagyarázták neki – az ember nem tud repülni!
Amikor bebizonyosodott, hogy ez az álláspont tarthatatlan, mert lám, tud, akkor azzal folytatták, hogy repülni nem így kell, ahogyan azt ő csinálja, az se nem szép, se nem jó, földre érkezéskor is milyen csúnyán, mereven tartja a lábát, ahelyett, hogy rugózna a térdeivel kicsit.

Mint látható, az akadémiai ismeretek nem feltétlenül a blogra szabottak, azokat a milliárdos költségvetésű intézményekre kell bízni, ahol a sok százezres fizetésekért majd szép, szabályos kampányokat fognak kiagyalni az arra hivatottak és minden bizonnyal működni is fog a dolog.

Pécs, a szivar meg a hírnév növelése

De úgy látszik, van abban az elképzelésemben mégiscsak valami, hogy egy szivarozó menedzser szivarjának parazsával is meg lehet melengetni távol élő emberek szívét.
Ha a szivarozó úr történetesen az EKF főigazgatója, akkor a szivar füstje mögül szépen előbukkanhat Pécs, 2010 majdani Európa Kulturális Fővárosa.
Lám, mégiscsak keletkezhet nemzetközi hír valamiről, ami csak egyszerűen érdekes (bármennyire picinyke dolog is), s nem feltétlenül szól arról, hogy már megint min vesztek össze a magyarok, hogy ki, miért hülye, miért alkalmatlan és így tovább.

Ehhez képest, hogy nem rugóztam a térdeimmel leszállás közben – azt gondolom, másodlagos.

Persze azért én még járhatok úgy, mint Capek hőse: eleget akart tenni az elvárásoknak, de már soha többé nem tudott repülni.

Ám én még kipróbálnék ezt-azt a blogjaimmal – a magam feje és suta röpte szerint!

—-

Kapcsolódó linkek:
A SEO, a szivar és Mészáros András EKF igazgató
http://bdk.blog.hu/2008/03/08/a_gyurcsany_flasmob

Blog, flashmob, online marketing” bejegyzéshez 9 hozzászólás

  1. Nos, ha te abban látod a politikai marketing útját, hogy meghekkelsz valamit, akkor el kellene gondolkodnod, mennyire illesz is Kurcsány barátai közé. Több csalást és hazugságot!

  2. Kedves Lobotómia!
    Nekem tetszik, ahogy nagyvonalúan elsiklasz afölött a tény felett, hogy ez a “hekkelés” azért történt, hogy rávilágítsak arra: milyen körültekintés nélküli, primer indulatú, gyűlölködő s így elfogadhatatlan a magyar politikai marketing!
    Viszont nem tetszik, s így nem is fogom “eltanulni” tőled azt az általad igen szellemesnek gondolt névtorzítást, amit Gyurcsány nevével produkáltál, mert ezt is primitívnek s így hatástalannak, sőt visszatetszőnek tartom.
    S meglehet, megint nem roggyantottam szépen a térdem, de ezzel kell beérned 🙂

  3. Elolvastam Lobotómia írásat, majd El*Lobo válaszát, aztán megint és megint.
    Hogy a fenébe, hogy nem értem Lobotómiát ? Ezt a sötét, lelketlen, primitív megjegyzést miért kellett beírni ?
    Most jobb a lelkének ? Kielégülés ?
    Nem értem ?
    Én pédául azt sem szeretem, hogy Orbán. Vagy azt sem, hogy Gyurcsány. Van őnekik tisztességes nevük. Ugyanúgy, ahogy nem illik Viktorozni, vagy Ferencezni, ugyanúgy tisztességes néven illik őket szólítani.
    Engem így tanítottak még a szüleim…
    Különösen nem illik, nem való a nevét kiforgatni, csúfolni, hacsak nem ugyanannak a kis közösségnek vagyunk bennfentes tagjai, csak úgy egymás között.
    És El*Lobo ! Ölég jó az a roggyantás. A repülésre koncentrál !

  4. L LOBO,

    Egyetértünk!

    Vagy mégsem? 😉

    Van egyáltalán politikai marketing, szociknál max szárnypróbálgatás a másik oldalon, parasztvakítás már bocsi, empatikusabban fogalmazva mind két oldalon féligazságok elhallgatások, meg függönypoiltika! Mondom anélkül, hogy politizálni vagy hangulatotkelteni akarnék.

    Őszintén sajnálom, hogy ebből kimaradtam, viszont mos kívülállóként, gratulálhatok az ötlethez, a megvalósításhoz!

    Üdv: István

  5. Kedves FYGureout!

    Egyik projektem bár nem gerrilamarketig szándékú blogbejegyzését, egy ?nagyon nemes, és nagyon-nagyon találó nevű? internetes véleménynyilvánító felkapta.
    ?Nagyon nemesen, mérsékelten, és nívósan? kitárgyalta!

    Erre egy kedves partnerem azt mondta találóan, hogy ez virtuális maszturbálás!

    Ennél jobb kifejezést én sem tudok Lobotómia kommentje kapcsán!

    Üdv: István

    Ui.: érdekesség:
    A lobotómia valóban az agylebenyek valamilyen megnyirbálását jelenti,?. (magyarhirlap.hu/cikk.php?cikk=95658)

  6. szia El Lobo,

    nahát, most láttam, az 5 perc hírnévből nekem is jutott 🙂
    az írás tul.képpen készen van, kicsit filózok még rajta, és küldöm
    ja, és nyugodtan elküldheted BDK-nak a dolgozatot

    üdv:

    Bogica

Szólj hozzá!