Az online marketing tévútján – csoportképzés fejésre

Alagútban az online marketing
Online marketing: alagútban

Marketing Klub a Facebookon

A minap a Facebookon kedves értesítést kaptam, mely szerint marketing klubot szervez az invitáló, csoda csapat lesz, színe-virága meg minden – szóval hívott szépen, ahogyan kell.
Mentem, mondván: marketingesek istene – legyen meg a te akaratod! Jöjjön el a marketing országa és így tovább…
De kezdem bánni a dolgot!

A színe-virágából valaki, hadd ne reklámozzam az illető nevét, máris javaslattal állt elő, hogy csináljunk közösen pénzt az általa a Facebookon szervezett nemdohányzós csoportból.

Tesztelt csoport – bármit megesznek

Megtudhatjuk a leírásból, hogy a 130 000 rajongó 75%-a 14-25 év közötti fiatal. Mint szó szerint írja a marketing guru a csoportról: „…bármit „megesznek”, több hónapig teszteltük az aktivitását, és csodákra képes 🙂 „.

Ilyenkor ver ki engem a veríték, amikor az online marketing, a social network ennyi csupán, vagyis egy rakás marhaként elképzelt csoport, amelyet bármire rá lehet hajtani legelészni, hogy aztán fejni lehessen a rengő tőggyel a marketinges zseni előtt elvonuló csordát!

Alagút ez, komoly sötétség, drága jó kollégák!

***

Kapcsolódó írások:

Bognár László

A kétezres évek elején figyelemmel fordultam az online marketing mellett a blog műfaja felé.
A szolgáltató-blog klasszikus „énblogként” indult a Jóljárok Magazin aloldalaként.
A Google számos változtatása a kereső algoritmusában egyre inkább hátrányos helyzetet teremt a sokszálú, sok témát felkaroló klasszikus blogok számára. Ezért a régi blogot frissítem, tartalmi struktúrába szerkesztem. Szolgáltatok.

“Az online marketing tévútján – csoportképzés fejésre” bejegyzéshez 7 hozzászólás

  1. Így van Tibor, ahogyan te sem, úgy én sem így képzeljük …
    Persze meglehet, mi vagyunk alagútban, félreértjük az idők igazi szavát!

  2. Annak örülök csak, hogy korántsem maradtam egyedül a véleményemmel – többen érzik-tudják, miképpen te is, hogy ez így „gáz”, hogy ezzel nem azonosulhat szakember, ezt a nézetet nem szabad elfogadni!
    Vagyis az online közösségeknek irtózatosan nagy szerepük van ama témában, dologban, brandben amely köré önként szerveződnek – de az ettől a dologtól idegen üzleti célokra „felhasználni” egy csoportot, kifejezetten önös haszonszerzés érdekében – az egyenértékű a rászedéssel, a lenyúlással, a becsapással, vagyis annak már nincs köze az online marketinghez!

  3. Hát éppen ehhez vár ötleteket, hogy miként lehetne pénzt csinálni a százharmincezer csoporttagból, (akik amúgy a nemdohányzás köré gyűltek össze). Sőt, már próbálkozott is ezzel-azzal, hiszen „bármit megesznek” – mint írja…

Szólj hozzá!