Amikor a hirdetés beleszól a cikkbe

Márpedig hirdetni muszáj(!?)

Az online hirdetés szinte szükségszerű a magyar online hírpiacon. A HVG-től az Indexen át a NOL-ig lehajolnak az apróért, vagyis hirdetéseket tesznek közzé a hírek, a cikkek alá, fölé, mellé és bele is, hogy ezekkel a megszerzett forintocskákkal is enyhítsenek a szűkös bevételek szorításán.

Nincs ezzel semmi baj – én is mindjárt teszek ebbe a cikkbe hirdetést a piacunkon tipikus, Google AdSense segítségével – hiszen ezt szinte megköveteli most a stílszerűség.
Illetve mégiscsak adódhat baj, sérülhet az online marketing célkitűzés, nevetésre okot adó helyzetbe bonyolódhatunk, ha a hirdetés “beleszól” a szövegünkbe, átírja, felülbírálja, agyon nyomja, kiheréli vagy legalábbis mondandóját módosítja, esetleg a cikk tartalmától eltéríti a jobb sorsra érdemes olvasót.

Nézzünk is erre példákat a mai, 2016 április huszadikai napon a magyar hírpoltálokon!

1.) Orbán Viktor és Deutch Tamás

egy frankfurti étteremben pózol egy romániai magyar sráccal – adja hírül a mai HVG, de a képet követő hirdetés – amely persze random, vagyis véletlenszerűen kerül mindig az adott helyre – kajánul beleszól a mondanivalóba. Íme:

Orbán és Deutsch meg a hirdetés

2.) Fogadjunk, hogy Vida Ildikó

neve fog Önnek is beugrani a NAV-ról szóló hír és az azt követő hirdetés kombinációjától. Aligha kell a miértet megmagyaráznom:

Vida Ildikó NAV elnök tolmácsot kér

 

Ugye, Ön nem kér tolmácsot a megfejtéshez?

3.) A magyar reformok

működnek, mondja az állami hirdetés, és tényleg, csodálatos hír címe követi:

A magyar reformok működnek.

Persze, mondhatja valaki, majd akkor hiszek a magyar reformok működésében, ha Hende Csabához sok százan felsorakoznak és nem csak Vadai Ágnestől kérnek bocsánatot!

És most hirdetés következik. Remélem, nem ütődötteknek ajánlanak ide tablettát 🙂

 



Szólj hozzá!