A piaci behatolás feltételeiről

Autóbérlés: helyteremtés a nagyok között

Az autóbérlés egyik budapesti piacvezetője a Koala Autorent.
Autóbérlés a Koala Autorent-től

A szociológia és a marketing tudománya olykor összeér. Hallgatom a televízióban a szociológust, aki elmondja, hogy kutatásaik szerint a jelentősebb magyar nagy – és közepes vállalkozások a rendszerváltás idején és az azt követő években a szocializmus idején megszerzett kapcsolati tőkére épültek. Majd ezek a vállalkozók és vállalkozások háttérbe szorultak az új generáció megjelenésével. Az új típusú magyar vállalkozó már piaci ismeretekkel, nemzetközi ismeretanyaggal rendelkező egyén, aki tudja, hogy a nagy nemzetközi cégek mellett csak a piaci rések kihasználásával érhet el eredményt.

A marketing tudománya szintén ismeri a kapcsolati tőke fogalmát. (Teszem azt All Ries és Jack Trout egy teljes könyvet szentelt a témának, Karrierlift címen jelent meg magyarul a mű.)
Továbbá megjegyzem, hogy a vállalkozások pozicionálásáról is meglepően sokat írnak a marketing szerzői. (A legismertebb talán Philip Kotler Marketing menedzsment-je, de említhetem Rekettye professzor úr könyvét is, hiszen a Marketing a magyar kisvállalkozásoknak többször hivatkozási alap volt e blogban is.)

Kicsik és multik az autókölcsönzés piacán

És valóban, azt látjuk, hogy számos magyar kisvállalkozás telepszik meg olyan területeken, amelyet a multik érdektelennek, kicsiny területnek, nem kellően jövedelmezőnek tartanak.
Egyébként vélhetően ezen okok miatt nincs mondjuk francia csárda, gall csikóssal, pattogó frank ostorral a magyar Alföldön. De bizonyára ezért nincs sofőrszolgálat sem multik vagy óriási magyar cégek kezében Budapesten. (Egy ügyes és okos kicsinyről nemrég írtam ebben a blogban > Spicceseknek sofőrszolgálat )

Ám olyan területekre is bemerészkedhetnek kicsiny cégek, ahol világcégek is jelen vannak, s kihasználják, hogy a világ bármely pontján ismerősen cseng a nevük és nimbuszuk, az utóbbit persze, tekintettel a marketing tudományára, most inkább goodwillnek mondanék.

Az autóbérlés, az autókölcsönzés is ilyen terület

Az AVIS vagy a HERTZ neve világszerte ismert és természetesen jelen vannak Budapesten is.

Aki mellettük akar piacot szerezni, ráadásul a cégfilozófia szerint a magas igények kielégítésével, annak nagyon rugalmasnak kell lennie. A Koala Autorent vagy a Bérautó ilyen cég. Honlapjukat szemlézve olvashatjuk: házhoz, ügyfélhez viszik a bérautót. Gyors, pontos, határozott ügyintézés jellemzi rugalmas megoldásokkal.
A rugalmas megoldások kívánalma már a tapasztalati insight következménye, vagyis bepillantás a szolgáltatást igénybe vevő különböző cselekvési rugóiba.
Itt szóba sem jön, hogy ne legyen előre tiszta és világos a majdani számla. Árkalkulátor segíti online a megrendelőt. A kínálat széles: Economy, Automata, Kombi, Automatakombi, Kisbusz.
A siker záloga, ha mindehhez versenyképes ár társul. Biztosítás, szerviz garantálva. Ha kell, akkor a sofőrt is megoldják – egymásba fűzött, külön-külön is helyüket megálló, de egymást kiegészítő tevékenységek. (A Sofőröm Sofőrszolgálat a Koala Autorent szolgáltatása.)
Ezen a piacon a Vincenzo Freni által leírt “kemény” értékek dominálnak: a becsületesség, a megbízhatóság, a méltányosság, az újkálvinista etika, a kultúra-természet-környezet-humanizmus összekapcsolódása a termelés-eladás-fogyasztás világában is. (Forrás: Oltre la pubblicita (Ami a reklám mögött van) szerk. Marzio Bonferroni, Milano, Il Sole 24Ore, 1996)
A szociológia és a marketing szerint is csupán többet, jobban, olcsóbban – ezt kell folyamatosan produkálnia a cégnek.

Ez a világ már tényleg másmilyen, mint amilyen a kilencvenes évek elején volt!

*****

Hivatkozott honlapok:

“A piaci behatolás feltételeiről” bejegyzéshez 2 hozzászólás

Szólj hozzá!