A marketing kicsiny boltja

Marketing az utcán: bűnös élvezetek boltja

Marketing utca

Pécs ad otthont Schaár Erzsébet Utca című műalkotásának, de erről én most nem ejtenék szót, mint ahogy arról sem, hogy a téma az utcán hever, csak le kell hajolni érte…
Arról viszont kedvem van szót ejteni, hogy a marketing az utcán tobzódik, sőt Pécs minden utcájában jelen van, csak fel kell nézni rá, le kell pillantani hozzá az utca kövére, a feliratos trikókra, a frizurákra, a járókelők körömcipőjére vagy martens bakancsára és így tovább…

Élvezet ez, mindenhol felfedezni a marketing jelenvalóságát! Ahol nincs jelen, ott éppen ez árul el sokat a városról. De itt most, lám, ebben az utcában, ahol éppen járok, jelen van és rám is kiált: haver állj meg, gyere be hozzám, mert a Bűnös élvezetek kicsiny boltja vár!

Piciny marketing fogások lánca ez, amely több irányból csörög ránk!

Először is egy híres film címére asszociálunk, amely A rémségek kicsiny boltja címet viselte. (Little Shop of Horrors). Máris van mibe kapaszkodnunk!
De nézzük a jelentéstartalmakat is.
Az élvezetek szó hívogató. A bűnös élvezetek kifejezés már inkább elítélő jelentéssel bír, de a kicsiny jelző feloldja ezt. Egy kis bűnös élvezet – erre inkább kacsintunk.
Kinek-kinek egy apró, titkos örömöcske jut eszébe: egy pohár vörös a páncélszekrény mélyéről, egy szelet csoki fogyókúra közben, egy csók a forró éjszakában, de semmi több… na jó, két csók, az olvasó kedvéért megduplázom – mert megérdemli! 🙂
Elvégre marketingről, szolgáltatásmarketingről van szó!

A feliratról, erről a marketing leleményről persze mindjárt az jut eszembe, a nemzeti dohányboltok egyen-bakancsának lábszaga majd minden ilyesmit kiöl.

Na, ezt láttam ma Pécsett – a marketing utcában!

*****

Az utcai marketingről:

Az utcai marketing olyan marketingtevékenység, amely a szabadban, közterületen, forgalmas helyeken történik. Célja az üzenetek, termékek vagy szolgáltatások hatékony és közvetlenül az emberekhez történő eljuttatása. Az utcai marketing számos formája létezik, például a plakátok, poszterek, banner-ek, az élő kampányok, az interaktív események, az utcai bemutatók, a termékdemonstrációk és a szórólapok.

Az utcai marketing célja, hogy az üzeneteket vagy a termékeket minél több emberhez eljuttassa, különösen azokhoz, akik a vállalkozás célközönségébe tartoznak. Az ilyen tevékenységek az érzékszervekre hatnak, például a látásra, hallásra, tapintásra és szaglásra, és olyan élményt nyújtanak az embereknek, amelyek hatékonyan vonzzák az érdeklődésüket. Az utcai marketing kampányok általában rövid ideig tartanak, de intenzívek és hatékonyak lehetnek, ha megfelelően végzik el őket.

Az utcai marketing akkor lehet sikeres, ha a vállalkozás jól felméri a célközönséget, és megfelelő helyen és időben tartja az eseményeket. A legjobb helyek azok, ahol nagy a forgalom, és az emberek kényelmesen elérhetik az üzeneteket vagy a termékeket. Az utcai marketing nagyon hasznos lehet a vállalkozások számára, különösen azok számára, akiknek korlátozott a költségvetése a hagyományos reklámokra.

Még egy kis bolt marketing

Bognár László

A kétezres évek elején figyelemmel fordultam az online marketing mellett a blog műfaja felé.
A szolgáltató-blog klasszikus „énblogként” indult a Jóljárok Magazin aloldalaként.
A Google számos változtatása a kereső algoritmusában egyre inkább hátrányos helyzetet teremt a sokszálú, sok témát felkaroló klasszikus blogok számára. Ezért a régi blogot frissítem, tartalmi struktúrába szerkesztem. Szolgáltatok.

“A marketing kicsiny boltja” bejegyzéshez 2 hozzászólás

  1. Ezek szerint ritkán jársz a Ferencesek utcájában 🙂
    Viszont fogadni mernék, ha együtt bemennénk, három perc múlva felrajzolnád a bent tartózkodók csoportdinamikáját, és 5 perc múlva öntudatos közösségé válnának.
    Lám, mindenkinek megvan a maga szakmai átka 🙂

Szólj hozzá!