A gépi marketing

Csöng a telefon, kedves hangon a cég vezetőjét keresik, tessék, xy vagyok, igen, hallgatom.
A hívó újra eldarálja a megbízó vállalkozás nevét, s emberi hangon ugyan, de egy gép gyorsaságával és hangsúlyozásával pergetni kezdi a lemezt, azaz felolvassa, hogy ha ezt a terméket vagy szolgáltatást igénybe veszem, akkor szárnyakat kap a vállalkozásom, de nem kettőt, mint a konkurenciánál, hanem négy szárnyat akár, sőt ha mást is veszek tőlük, vagy ezt, de dupladigitális kivitelben, akkor a cégem olyan lesz, mint egy hatszárnyú madár!

Nos, ilyenkor már véget szoktam vetni a repülésnek, a tucatnyi szárnyig, az ionoszféra meghódításáig nem jutok el a telefonos marketingnek mondott bravúr képviselőjével, viszont a zaklató cég vezetőjének nőnemű felmenője azonnal kapcsolatba kerül nyelvemen a legősibb mesterséggel.


Aki gépi hangon darál, az vajon milyen meggyőző erőt képvisel? A felolvasás hatékonysága vajon mennyivel haladja meg a szellemes párbeszéd színtjét munkaidőben, napi tíz hasonló célú telefonos zaklatás hátterében?

Drága jó telefonon gépi marketingeskedők! Engem ne hívjatok!

“A gépi marketing” bejegyzéshez 1 hozzászólás

  1. Barátom!

    Igazad van; engem se hívjanak!

    Csakhogy ők ebből élnek(?), így keresik a kenyerüket. Nehéz munka. A főnökük pedig ezt nem olvassa, sajnos. Pedig neki kellene erre áldozni, tanítani, megtanítani, betanítani.

    Addig azonban, míg arra számol, hogy egy-kettő madár úgyis beesik, “gépi marketingelő” meg akad bőven, addig ő jól jár.

    Csak megint mi szívunk, meg az a szerencsétlen, akit a telefon másik végére ültetnek…

Szólj hozzá!