BLOG * komplex blog, Pécs – Budapest

BLOG * komplex blog, Pécs – Budapest

Gyurcsány Ferenc Pécsett

A blogot jegyzi: Bognár László | 2007. január 30. | 30 hozzászólás

Tegnapi posztomban csupán érintettem a témát: a városban árpádsávos zászlóval láttam néhány loholót – szerintem nem tudják mit lobogtatnak vagy ha igen, hát szégyellhetik magukat! – ilyesmit gondoltam. Nekem ennyi volt Gyurcsány Ferenc tegnapi pécsi látogatása, dolgoztam, mérgelődtem, örültem ennek-annak, mint más napokon.
Ma reggel, nyitom a helyi napilapot, s a címoldalon a fő hír: Kifütyülték a kormányfőt!

A cikk végén persze kiderül,  csupán 30-50 volt az a füttyös hangulatú polgár – de ennyi éppen elég ahhoz, miként a többi városban is: nagy ló betűkkel jelenhessen meg a hír – kifütyülték!

A média persze, erre vevő, a füttyre, a zajra, a zászló lobogásra – így lehet szépen eladni a lapot!

Kép is van persze, Gyurcsány mosolyogva a helyi nagyságok körében, ellentmondva a kép felett olvasott soroknak (mármint a füttyös főcímnek).

Tisztelettel jelentem, nekem már tele van a hócipőm a füttyögéssel is, a fütyülős beszámolókkal is, meg a protokolláris fotókkal úgyszintén! Ez persze nem egy közérdekű bejelentés, magamnak mondom…

Lehet persze mindenféle hangulatot varázsolni egy országban - lelkes pártaktivista mindenhez akad -, hanem a lényeg száll el csupán, a dolgok eszenciája: itt most a haladás és a maradás erői csapnak össze (mint oly sokszor meditáltam rajta, az csak a látszat, hogy pártok között feszülne a fő ellentét).

Európaivá lenni vagy megmaradni nyomorult “balkáninak” – ez volna a lényeg! S amiért itt járt tegnap Gyurcsány Ferenc, a Pólus és az EKF program, amelyek révén moccanhatnánk előrébb, ezeknek persze, csak a felszínéről locsog a fütyülős és a cikket író nép is!

Szóval, hogy ezek a programok – slamposan, lenyúlósan, látszatos demokráciával, vidékies-urambátyámos módon valósulnak-e meg, vagy másképpen, valódi demokratikus módszerekkel, közösségekben megvitatottan: ez volna a lényeg! (Na persze, a szavak szintjén mindig minden rendben van).

Nem Gyurcsányról van szó, bár erre hajt, aki erre hajt!

 

Ön most a Jóljárok.hu Magazin blogját olvassa

Hozzászólások

30 hozzászólás a(z) “Gyurcsány Ferenc Pécsett” bejegyzéshez

  1. morvax
    2007. január 30. - 3:59 du.

    Nézd, ezt olyan nagyon sokáig nem művelheti Orbán.
    Nagyon jó írás jelent meg a januári Mozgó Világban Haza a mélyben címmel Ripp Zoltántól.
    Érdemes elolvasni.

  2. BéDéKá posztumusz
    2007. január 31. - 12:03 du.

    ejnye, az első blogger Pécsett, akit nem látogattál meg :)

  3. EL LOBO - A farkas
    2007. január 31. - 4:50 du.

    Sziasztok!
    Kedves Morvax! – egy-két napig biztosan nem fogok olvasni semmit, de a hétvégén megnézem, kösz a tippet!

    Kedves BéDéKá posztumusz!
    A blogger-programomban az szerepel: ha híres blogger jön a városomba, és én magam is tisztelem, akkor azt köszöntöm egy poszttal! A tisztelettel nincs is baj, azonban…
    Többen szenvednek abban a tévhitben, hogy attól, hogy van egy blogjuk, attól ők már bloggerek! :-)
    Legutóbb, egy magyar író (nem rólad beszélek, hé!) találta azt mondani, hogy bloggertársam, Petőfi Sándor…
    Ebből az derül ki, hogy ő is azt gondolja, hogy csupán azért, mert bájtokra ír, máris blogger.
    Egy fenét!
    Bloggernek lenni életforma. Számos blogkisérlet, TÁRSAS VISZONYOK megléte a net járt és járatlan útjain… nem sorolom, hiszen tudod.
    Akikről eddig írtam köszöntő sorokat pécsi látogatásuk alkalmából (pl. rólad, Csepeli Györgyről, Para Kovácsról…), azok előtte már jártak bloggerként néhány blogban, így nálam is :-)
    Gyurcsány Ferenc ügyes politikus, aki a blogot (egyébként igen helyesen) felhasználja politikája népszerűsítésére, sőt ezáltal a blog műfajának népszerűsítéséért is tesz (amiben az a fontos elem, hogy a LEGKORSZERŰBB médiumot népszerűsíti és használja) – de ő nem blogger!
    Csak majdnem :-)

  4. Myrtille
    2007. január 31. - 7:53 du.

    A blogger az aki írja a blogot. (többek között) Költői a kérdés: Ki írja Gyurcsány blogját? Isten ujjacskái?
    :) )

  5. EL LOBO - A farkas
    2007. február 1. - 9:01 de.

    Most olvastam a Basahalom Boulevard előrejelzését, miszerint ma Debrecen városába látogat Gyurcsány Ferenc.
    Ebből az alkalomból ott is szerveződik a füttyögők lelkes serege!
    http://basahalom.freeblog.hu/
    Debrecen ugyebár “ellenzéki város”, ott nyilván zajosabb lesz a füttyögés! Sippal, dobbal, nádi hegedűvel… Vagy mégsem?

  6. Geri
    2007. február 1. - 1:12 du.

    Meg kell kérdeznem; neked mit jelent az árpádsávos zászló?

  7. EL LOBO - A farkas
    2007. február 1. - 1:47 du.

    Kedves Geri!

    Nekem ez a bajom vele, hogy rövidre fogjam, s ne regény legyen belőle:

    … “A nyilasok nem hivatalos jelképként használták, nyilaskereszttel. A hungarista verzióban az öt vörös sáv az új magyarság öt társadalmi csoportját, a négy fehér pedig a hungarizmus erkölcsi, szellemi és anyagi alapjait, valamint a Nagyhazát alkotó népeket jelképezte…”
    Forrás:
    http://polgarielet.ro/index.php?option=com_content&task=view&id=1217&Itemid=77

    De kérdezd meg a Google-t, s meglátod!

  8. Geri
    2007. február 1. - 5:34 du.

    Elnézést kell kérnem. Szinte biztosra vettem, hogy ez lesz a válaszod.

    Kiragadtad a sávok történetének egy sajnálatos de rövid részét, és ez alapján ítéled meg. (hogy én is rövid legyek)
    Szerintem hiba azt hinni, az emberek akik ‘hordják’, mind fasiszta emberek lennének!
    És egy linket beszúrnék én is:
    http://hu.wikipedia.org/wiki/%C3%81rp%C3%A1d-s%C3%A1v

  9. EL LOBO - A farkas
    2007. február 1. - 6:27 du.

    Kedves Geri!
    Finom kis csúsztatás ám az, hogy én azt gondolnám, mint itt írod: “mind fasiszta emberek lennének!”
    Én fent, a kenyérszövegben, ezt mondtam:
    “szerintem nem tudják mit lobogtatnak vagy ha igen, hát szégyellhetik magukat”.
    Ebben a mondatban nyoma sincs olyan tartalomnak, hogy fasisztának gondolnám vagy mondanám, pláne MIND, az árpádsávos zászlót lobogtatókat.
    Éppen azt mondom, NEM TUDJÁK, MIT CSELEKSZENEK (bocs, ha ráhajaz a mondat egy ismerős mondatra.)
    Az viszont mesebeszéd, hogy ezt a zászlót AZÉRT lengetnék most mifelénk oly’ lelkesen, mert varázsütésre itt az ideje az ÁRPÁD-ház tiszteletének – hanem a szélsőjobb próbálja KISAJÁTÍTANI, LEGITIMÁLNI a fasiszta jelképet!
    Olyan kisajátítás tanúi vagyunk, mint amikor a Fidesz a POLGÁR szót sajátította ki a maga politikai céljai érdekében, tehát a menet MARKETING szempontból ugyanaz!
    (Kérdezd meg az ilyen zászlót lobogtatót, miért ezt lobogtatja?)

    Tehát a lényeg mégiscsak az volna, hogy ne a kurva múltról, zászlókról, fütyülőkről beszéljünk, hanem a jövőnkről!
    Megismétlem:
    Európaivá lenni vagy megmaradni nyomorult ?balkáninak? – ez volna a lényeg!

    Éppen ezért a Pólus programról, az Európa Kulturális Fővárosa – Pécs, 2010 programról szeretnék beszélgetni, vitázni, ötleteket adni, hogy a magam erejével segítsem ezeket a programokat, mert ezek fognak rajtam is , rajtad is segíteni, nem pedig a szélsőjobb balhézásai!

  10. e-Vita
    2007. február 1. - 7:05 du.

    “A blogger az aki írja a blogot.” – ez azért nem ilyen nyilvánvaló. El Loboval értek egyet: http://e-vita.blog.hu/2007/02/01/mi_ki_a_blog_ger

  11. bdk posztumusz linkfelhő
    2007. február 2. - 10:29 de.

    én egy szimpatikusabb szellem zászlaját lengettem meg most jelképesem: ezúton invitállak valamennyieteket, hogy csatlakozzatok akciómhoz:

    http://bdk.blog.hu/2007/02/02/zsibong_anyanyelvemen_felhivas

  12. EL LOBO - A farkas
    2007. február 2. - 11:32 de.

    Kedves bdk posztumusz linkfelhő!
    Átmentem, s be is írtam hozzád a véleményem, ami nagyjából annyi – csak nálad más szavakkal mondtam el: alkotni, közösen alkotni nehezebb, de egyúttal szebb is, mint marakodni!
    Fogok írni az általad javasolt témában! (zsibong anyanyelvemen)

  13. hk11
    2007. február 2. - 12:10 du.

    A Nemzetbiztonsági Hivatal honlapja
    http://www.nbh.hu/index.htm
    http://www.nbh.hu/bmenu4.htm
    ez is árpádsávos??

  14. EL LOBO - A farkas
    2007. február 2. - 12:25 du.

    Kedves hk11!
    Bocs, hogy magamtól idézek, fentebbről:
    “Az viszont mesebeszéd, hogy ezt a zászlót AZÉRT lengetnék most mifelénk oly? lelkesen, mert varázsütésre itt az ideje az ÁRPÁD-ház tiszteletének…
    Tehát a lényeg mégiscsak az volna, hogy ne a … múltról, zászlókról, fütyülőkről beszéljünk, hanem a jövőnkről!”

  15. EL LOBO - A farkas
    2007. február 3. - 11:25 de.

    Tegnap, azaz február másodikán, valami kerítést bontottak le Budapesten, a média ezzel volt, ezzel van és ezzel is lesz elfoglalva egy darabig – elnézést kérek a kifejezésért, de most ekörül lesz megint a szarozás, a jövő megvitatása helyett!
    Amúgy Basahalom Boulevard blogjában szép kis video összeállítás található Gyurcsány Ferenc debreceni látogatásának média-visszhangjáról. A lényeg: több a szó, a kép, a hang a füttyökről, a narancsdobálásról, mint a lényegről, a Pólus program fejlesztésre szánt milliárdjairól!
    Kósa – Gyurcsány titkos:
    http://basahalom.freeblog.hu/

  16. e-Vita
    2007. február 3. - 5:03 du.

    Hát igen. A bontás az már nagyon megy nekük. Itt jegyzem meg: bontani sokkal könnyebb, mint építeni.

  17. e-Vita
    2007. február 3. - 5:04 du.

    Khm. Nekük= nekik és/vagy nekünk.

  18. IL Falco - A Sólyom
    2007. február 4. - 2:44 du.

    Egyébként meg döbbenetes, hogy a Magyar nép mennyire befolyásolható!

  19. Myrtille
    2007. február 4. - 5:31 du.

    Sziasztok!
    Hát, érdekes lett ez a blogger , vagy nem blogger kérdés.
    (persze rosszul fogalmaztam, bocs)
    Magam részéről kételkedem benne, hogy blogot ír. Van blogja az tény. Jól használja az is tény. én abban kételkedem, hogy benne születik meg a blog tartalma. Mert az a blogger, aki világra hozza. Hogy mi a technika, az már mellékes.

  20. Myrtille
    2007. február 4. - 5:43 du.

    Tényleg nem kéne beleszólnom olyanba ,amihez nem értek. bocs.
    :)

  21. EL LOBO - A farkas
    2007. február 4. - 6:15 du.

    Hja, pont az egyik kedvenc blogger-barátom, bizonyos Myrtille mondja azt, hogy nem ért hozzá! Szépen vagyunk, hová lesz a világ, ccc.

  22. morvax
    2007. február 4. - 6:17 du.

    Ha Gyurcsányra gondoltál, akkor nyilván azért ír, mert politikus.
    Viszont nagyon sokan vannak még politikusok, akik írnak.
    Pl. Csepeli, Bozóki, Lamperth, az a né a Fideszből, én ezek közül csak a Csepeliét láttam és a miniszterelnökét.
    Igaz, azt sem tudom, mi az, hogy blogger.
    Az biztos, hogy Gyurcsány maga írja, merthogy tök személyes részei is vannak.
    Meg aztán a stílusára is ráismerek.
    De biztosan nem írná, ha nem politikus lenne.

  23. Myrtille
    2007. február 4. - 7:32 du.

    Nyilván. Nagyon jó eszköz.
    Szerencsére egyre több ember kezében létező jó eszköz a blog. Gyorsabb mindennél. Egyszer írtam arról milyen blogot szeretnék látni valamilyen nagy szolgáltatónál.
    A nagyot mindenféleképpen értem. :) )

    Ja és nem politikusokról beszéltem. A blogjuk az ő dolguk.

  24. e-Vita
    2007. február 4. - 7:54 du.

    Myrtille : válaszoltam neked “odaát” :-) ÉS nyugtass meg, hogy nem tűnt el nálam szöveged, csak rosszul értettem.
    Egyébként GYF valahol mondta, hogy nem saját kezivel írja a blogot, hanem saját “szájával”. Vagyis diktafonra mondja, és azt viszi be egy “segéderő”. Ezt én teljességgel el tudom hinni, sőt fogadni is. Sokat utazgat, közben mondhatja a szövegeit, no meg a begépelés mégiscsak több munka, a helyhezkötöttségen kívül.
    És ebben én nem is látok kivetnivalót. Én csak egy kis visszajelzésre vágytam volna, amikor arra jártam. Még régen.

  25. e-Vita
    2007. február 4. - 7:58 du.

    IL Falco – A Sólyom : az emberek világszerte befolyásolhatók.
    Ezen alapszik minden vallás/egyház, minden népirtás, ezen alapult Hitler ámokfutása, a terrorizmus, ezen alapszik a reklám, a média, a bulvárgagyi, és szinte minden. Ha engem kérdeznél, azt mondanám, hogy az amerikaiak pl. sokkal jobban befolyásolhatók, mint a magyarok.

  26. Myrtille
    2007. február 4. - 8:07 du.

    Szia e-Vita!
    Szóval kerülgetjük egymást. Nem baj. A technika nem számít mint mondtam. Azt hiszem egyetértünk itt is.
    :)

  27. IL Falco - A Sólyom
    2007. február 4. - 8:40 du.

    Nos, kedves e-Vita, maximálisan egyetértek veled!
    Csakhogy Mi Magyarok itt, Magyarországon élünk és itt néznek bennünket tökéletesen szellemileg leépültnek országunk irányítói.
    Bár ahogy mondod, Amerikában azért rosszab a helyzet, ezért nem is panaszkodom.

  28. EL LOBO - A farkas
    2007. február 4. - 8:36 du.

    Pratkanis és Aronson kitűnő könyvet írt, A rábeszélőgép címmel, ad némi védelmet az átverések, a befolyásolás ellen! Tessék kérem, lehet ám védekezni!

  29. birovica
    2007. február 5. - 12:12 du.

    Jöttem utánad, ahogyan a nolblogon kijelölted az utat. Itt vagyok. Azért ez a kordon bontás tematizálta a blogok bejegyzéseit.
    Elképzeltem, ahogyan a kordonhoz odaláncolt emberek maguk alá piszkítanak, mert senki sem akarja leszedni őket a kordonról.

  30. EL LOBO - A farkas
    2007. február 5. - 1:25 du.

    Szia kedves Birovica!
    Köszönöm, hogy átnéztél! :-)
    Igazad van, a kordonbontás tematizálta – de nem csak a blogok világát – hanem általában a közvéleményt. Ezért csinálták!
    És mi hagyjuk?!
    Azon gondolkodom, miképpen lehetne önmagunkat függetleníteni a politikai marketingtől valamennyire.
    Hogy ne lehessen bennünket állandóan rángatni, a figyelmünket minden marhasághoz odaláncolni, miként azt a kordonláncosok – kettős értelemben is – teszik. Ezért is hívtam fel a figyelmet fentebb Pratkanis és Aronson könyvére.

IDE VÁRJUK VÉLEMÉNYÉT!




XHTML (az engedélyezett tag-ek: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>